StoryEditor

Mediálne výdavky 2021: Do reklamy najviac investoval Lidl

31.01.2022, 07:00
Autor:
(red)(red)
Pozrite si výsledky nezávislého monitoringu spoločnosti Kantar za rok 2021.

Do reklamy v minulom roku najviac investovali obchodné reťazce Lidl a Kaufland, dokonca s výrazným medziročným nárastom výdavkov.​ Obchodné reťazce či obchodné centrá celkovo investovali do reklamy 538 miliónov eur. Treba však povedať, že spoločnosť Kantar pracuje s gross cenami. Podľa Andreja Valla, šéfa Kantar Media je to preto, „lebo nemáme šancu ani dosah na to, dozvedieť sa, aké sú reálne ceny reklamy, pretože sa to veľmi líši od média, od zadávateľa, od mediatypu, od objemu nakúpeného priestoru." Podľa jeho slov pri gross cenách vidieť štruktúru trhu. Vidno, aký objem investujú jednotliví zadávatelia do jednotlivých médií, a vidieť hlavne trendy vývoja výdavkov.

Kvalifikovaný odhad mediálnych agentúr pre Stratégie hovorí o výdavkoch o tretinu nižších, ako ukazuje monitoring.

Kantar

Najväčšími skokanmi medzi sektormi v porovnaní rokov 2021 a 2020 sú tabak a fajčiarske potreby, textil, priemysel (recyklácia odpadu), záhradníctvo, hračky a voľný čas (tipovanie, stávkové kancelárie, PC hry): nárast o 50 - 90 percent.

Kantar

Celkové mediálne výdavky medziročne rástli o 13 percent (2021 vs. 2020). V roku 2021 dosiahli takmer 3,15 mld. eur, v rámci prepočtu na základe kvalifikovaného odhadu je táto suma o tretinu nižšia, takže cez jednu miliardu eur.  Len pre porovnanie s rokom 2019, ide o nárast o viac ako 700 miliónov eur.

Kantar

Reklamy s témou Black Friday a Vianoce
Jednoznačnú prevahu, viac ako tretina komunikácie všetkých reklám ohľadom Black Friday, zaznamenal segment predajcovia domácich elektrospotrebičov. Firmy ako Planeo, Datart, Nay Elektrodom či Andrea Shop.

Zo všetkých unikátnych reklám, od 09. - 12. 2021, bola každá ôsma reklama  o Vianociach. Prevažovali zadávatelia ako Tesco, Lidl, Kaufland a pod. Prvú reklamu o Vianociach uviedla Alza v októbri.

O monitoringu:
Reklama monitorovaná spoločnosťou Kantar Slovakia, konkrétne jej organizačnou jednotkou KANATAR MEDIA, je oceňovaná podľa oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne bartery, bonusy, zľavy a agentúrne provízie. V televíziách (Jednotka, Dvojka, JOJ, Plus, WAU, Prima Plus, Markíza, Doma, Dajto, Nova International a TA3) sa monitorujú sponzorské odkazy, reklama zaradená do reklamných blokov a komerčné odkazy vysielané mimo reklamných blokov. Údaje o reklame vysielanej na staniciach RiK a AMC Group (Minimax, Spektrum, AMC, SPORT1, SPORT2) sú spracované z prevzatých podkladov na úrovni jednotlivých odvysielaných spotov. Na rozhlasových staniciach (Slovensko 1, rádio Expres, Europa2, FUN rádio, rádio Vlna, rádio Jemné) sa monitorujú sponzorské odkazy a reklama zaradená do reklamných blokov. Monitoring tlače zahŕňa viac ako 120 novín a časopisov. Údaje o vonkajšej reklame sú prevzaté od spoločností: Bigmedia, euroAWK, Gryf, Imagewell, ISPA, JCDecaux, Mobilboard, Nubium. Údaje o kinoreklame sú prevzaté od spoločností Cinema City Slovakia a Continental Film.

01 - Modified: 2023-10-06 11:37:21 - Feat.: - Title: Moderné marketingové dilemy: Je dôležitejší výkonnostný marketing alebo budovanie značky? 02 - Modified: 2023-08-15 11:04:06 - Feat.: - Title: Kantar BrandZ: Najhodnotnejšie značky sveta sú Apple, Google a Microsoft 03 - Modified: 2023-07-21 12:27:05 - Feat.: - Title: Swappie v novej kampani s Benom Cristovaom podporuje myšlienku repasovania smartfónov 04 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 05 - Modified: 2023-06-14 12:26:54 - Feat.: - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Víťaz rebríčka je rovnaký ako vlani
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 06:12