Na konferencii Online Summit hovoríme o najdôležitejších témach, ktorými sa v súčasnosti zaoberá každá značka, či agentúra, ktorá komunikuje v online priestore. Jednou z tém je dnes určite zodpovedná komunikácia značiek.
Aj to je dôvod, prečo sa stala úvodnou témou konferencie. Na Online Summite o nej hovoril Peter Šurín, strategický a kreatívny riaditeľ agentúry Elite Solutions.
V prezentácii zhrnul niekoľko základných informácií o spoločenskej zodpovednosti, ktoré by mal vedieť každý marketér:
- CSR nie je buzzword, vyvíja sa s potrebami spoločnosti.
- Dokáže ľuďom nahradiť materiálnu hodnotu.
- CSR je o všeobecnej zodpovednosti.
- CSR nie je iba o filantropii.
- V konečnom dôsledku je to povinnosť nás všetkých.
O2 už niekoľko rokov patrí k lídrom komunikácie v spoločenskej zodpovednosti na Slovensku. Lucia Petrášová, riaditeľka marketingovej komunikácie spoločnosti O2 sa preto venovala téme aká je úloha online médií pri budovaní hodnotovej komunikácie značky. Tému prezentovala zo skúseností z viacerých kampaní, špeciálne zo skúseností poslednej kampane Nebuď pirát, ktorá sa týkala zodpovedného šoférovania. Na sociálnej sieti ju naplno odštartoval Sajfa a kampaň ďalej niekoľko týždňov rezonovala v online priestore.
Lucia Petrášová rozprávala o spoločensky zodpovedných aktivitách, ktoré od roku 2008 spoločnosť O2 pripravila a apeluje na výsledky prieskumu, z ktorých vyplýva, že CSR je pre firmu dôležitá:
- 79 percent zákazníkov sa zaujíma o to, aká firma vyrába produkty, ktoré nakupujú
- 69 percent zákazníkov sa pri rozhodovaní v nakupovaní riadi tým, či sa firma správa spoločensky zodpovedne
- 75 percent zákazníkov považuje za dôležité či sa forma, pre ktorú pracujú, správa spoločensky zodpovedne.
Ako sa nestratiť v oceáne youtubových videí, hovoril Martin Volek, CEO agentúry Volis International a Google Certified Trainer. Video je podľa odborníkov formátom budúcnosti, Martin sa zameral na blížiace sa Vianoce a využitie potenciálu YouTube pri plánovaní Vianoc.
Vianoce a YouTube k sebe patria. Čoraz viac Slovákov a Sloveniek vyhľadáva na Youtube témy spojené s Vianocami, preto je dôležitým číslom pre biznis 96. Toľko dní totiž zostáva do Vianoc. V súčasnosti už má YouTube na Slovensku 2,9 milióna používateľov a jednu miliardu prehratých videí. Až 60 percent ľudí nevie, čo darovať na Vianoce a Youtube je pre nich výborným zdrojom inšpirácií a informácií.
Martin Krupa z ui42 je autorom publikácie E-shop od nápadu po úspech, v ktorej sa venuje podnikaniu v online nakupovaní. Je zároveň odborníkom v oblasti UX a vo svojej prezentácii sa sústredil na UX ako súčasť úspešného výkonnostného marketingu a priblížil top trendy, ktoré sú dnes pre úspešný výkonnostný marketing najdôležitejšie.
Ukričaného mimozemšťana Alzáka netreba nikomu predstavovať. Jaroslav Kotápiš, marketingový riaditeľ Alzy hovoril o tom, prečo nemajú krajšie kampane, ktoré by sa zdieľali na sociálnych sieťach a sú snom každého marketéra. Podľa Kotápiša skúčili vzbočiť aj týmoto smerom, ale nefungovalo to. Otravný Alzák je veľmi špecifická postava, ktorá vzbudzuje emócie a dostane sa pod kožu. Stal sa z neho brand a firma už ani nemusí zobraziť logo.
Kotápiš priblížil aj marketingovú stratégiu spoločnosti, ako rozdeľujú marketingové investície do offlinu (retail) a onlinu (e-shop), koľko Black Fridays prinesú tento rok, aký obrat a maržu od nich očakávajú a aj to, na čo sa chcú zamerať do budúcnosti. Fokusovať sa budú na masívnu zahraničnú expanziu a mobilnú aplikáciu.
Ďalšie zaujímavé myšlienky z prezentácií prinesieme postupne.