Spoločnosť Google zaviedla dôkladnejšie preverovanie zadávateľov už v roku 2018. Kontrola sa týkala politických inzerentov, ktorých zverejnené dáta mali zvýšiť transparentnosť volieb v desiatkach krajín po celom svete.
Transparentný proces teraz Google plánuje rozšíriť na všetkých zadávateľov reklamy.
Pri jej zadávaní, bude firma od inzerentov vyžadovať občiansky preukaz či obchodné doklady, na základe ktorých bude možná detailnejšia identifikácia. Reklamné agentúry by mali pri nasadzovaní reklamy vystupovať v mene klientov.
Riaditeľ produktového manažmentu firmy John Canfield uviedol na Google blogu, že s overovaním a zobrazovaním dát začnú v USA a postupne novinku rozšíria do celého sveta.
Novinka by mala byť aktívna pravdepodobne začiatkom leta. K informáciám o zadávateľoch sa používatelia dostanú kliknutím na reklamu a výberom možnosti „About the advertiser“.
„Zmena pomôže okrem transparentnosti zlepšiť ekosystém digitálnej reklamy tým, že odhalí pochybných činiteľov a obmedzí ich pokus o nepravdivé, či nepresné inzerovanie,“ vysvetľuje Canfield.
Na záver blogu Canfield uviedol, že v Google pokračujú v hľadaní ďalších spôsobov, ako používateľom prinášať čo najdôveryhodnejšie reklamné odkazy.