Predstavujeme práce, ktoré získali na Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách. Najúspešnejšou agentúrou májového Hodnotenia sa stala agentúra MUW Saatchi & Saatchi.
|
Pavol Paulenda Senior Copywriter Wiktor Leo Burnett |
Dva predklincové mesiace bývajú v hodnotení poznačené skutočne bohatou nádielkou prác. Aj keď sa tento rok nádielka, pochopiteľne, nekonala, kvalita prác bola dobrá a svitá nám na lepšie pokoronové časy. Ostatne, bolo to prvé hodnotenie v tomto roku, na ktorom sme sa mohli stretnúť tvárou v tvár a diskutovať naživo.Potvrdilo sa, že neistota je najlepším motorom kreativity, a preto tak ako aj v uplynulých dvoch mesiacoch reflektovalo väčšie množstvo zadávateľov na výzvy spojené s pandémiou.
Zaujímavá situácia nastala v kategórii televíznych spotov, kde sa zišli rovno tri práce, ktoré reagovali na zvýšenú záťaž internetových pripojení v našich domácnostiach.
Najlepšie to seklo Telekomu. V televíznych reklamách si odbil premiéru Martinus, a bola to premiéra príjemná, no so stávkou na istotu. Dúfajme, že trend budovania značky veľkých e-shopových hráčov aj cez televíziu tu bude čoraz častejšie – najmä v pokrízovom presťahovaní časti retailu do online to dáva zmysel.
V online videách a asi aj celkovo ma najviac bavila Štiavnica. Nápad, čo by za to dali oni, keby mohli, posadený do obdobia, v ktorom prakticky nemožno cestovať, funguje super.
Ešte by som rád vyzdvihol jednu prácu, a tou sú Pusinky od Home Bakery. Sladká (upečená) pusinka pre mamu na Deň matiek, v období, keď ju nemôžeš stretnúť, je milá a jednoduchá vec, a ako múdro povedal jeden z porotcov: „je to nápad, ktorý môže tú pekáreň skutočne zachrániť“. A to sa počíta vždy.
Na záver by som nám všetkým v brandži zaprial veľa práce – optimálne zmysluplnej a kreatívne hodnotnej. Budeme to v prichádzajúcich časoch potrebovať.
Kategória: Film- televízna reklama
Zrýchľujeme Magio internet
Telekom v polovici mája spúšťal novú kampaň. Odštartoval ju reklamou, v ktorej zábavne ukazuje, aké rôzne úsmevné situácie nastanú, keď nefunguje internet. Kampaň vychádza z insightu, že väčšinu dní sme ešte nedávno trávili doma, kde sme vykonávali množstvo aktivít, ako napríklad učenie, cvičenie či prácu z domu. Kampaň pripravila dlhodobo spolupracujúca agentúra MUW Saatchi & Saatchi.
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Eduard Drexler
Strategy director: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel, Tomáš Romanec, Jaroslav Vígh
Account manager: Tatiana Hrutková, Zuzana Havranová
Kategória: Film- televízna reklama
Rozveseľte si domácnosť eins zwei
Cieľom dlhodobého konceptu Dizajnové mašinky z Nemecka je predstaviť značku aj širšiemu publiku, ukázať široké portfólio produktov a zároveň budovať brand awareness. Agentúra postavila ideu na prerábke chronicky známeho nemeckého hitu Eins zwei Polizei. Pesničku doplnili o slovenský text, ktorý sa hodí k vybraným produktom a parametrom značky. Reklama je zapamätateľná vďaka výraznému vizuálnemu štýlu a hravému wordingu.
Klient: Berlin Brands Group
Agentúra: ČOSI
Creative director: Juraj Kusý
Art director: Tibor Lehrer, Robert Vacula
Strategy director: Maroš Kemény
Copywriter: Juraj Kusý, Branislav Dudáš
Account manager: Simona Žiaková
Kategória: Film – online film a video
Cudzinci túžia ísť na letnú dovolenku do Regiónu Štiavnica
Zadaním pre TRIAD bolo navrhnúť kampaň, ktorá pomôže prezentovať Štiavnicu ako región, kde sa oplatí stráviť nejaký čas. Agentúra vychádzala z insightu, že Slováci si často neuvedomujú, aké poklady majú doma. Aby si to uvedomili, musia im to povedať cudzinci. Jamajčan, Egypťan či Ázijčanka tak vo videu hovoria o Štiavnici ako o svojej vysnívanej dovolenke, na ktorú teraz nemôžu ísť. Slováci však áno.
Klient: Región Štiavnica
Agentúra: TRIAD
Creative director: Martin Woska, Matúš Hliboký
Art director: Tomáš Bánik
Strategy director: Martin Woska, Ján Papač
Copywriter: Martin Woska, Roman Hríbik
Account manager: Zuzana Tvarošková
Kategória: Film – online film a video
Zrýchľujeme Magio internet
Druhé miesto spomedzi online spotov patrí Telekomu. Ide o rovnakú kampaň, o ktorej sme písali pri televíznych reklamách. Hero video dopĺňa osem ďalších recutov prispôsobených online platformám. Online verzia je tiež doplnená o niekoľko ďalších záberov, ktoré demonštrujú, ako to dopadne, keď internet sekne v tom najhoršom momente.
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Eduard Drexler
Strategy director: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel, Tomáš Romanec, Jaroslav Vígh
Account manager: Tatiana Hrutková, Zuzana Havranová
Kategória: Digital – social media
Bezkontaktné pusinky
Home Bakery dodáva koláče do kaviarní, no v čase pandémie nemalo objednávky. Kreatívna Dvojica firme pomohla špeciálnym promo produktom – bezkontaktnými pusinkami, o ktoré spravila na faceboovej stránke pekárne súťaž. Rozšírila tak povedomie o firme a rozšírila klientelu o B2C segment.
Klient: Home Bakery
Agentúra: Kreatívna Dvojica
Art director: Michal Hornický
Copywriter: Iva Pacoňová
Account manager: Home Bakery: Peter Obenau, Mirka Slezáková
Kategória: Vizuál
Vrátiť obaly od nápojov je haluz!
Úlohou agentúry bolo vizuálom motivovať ľudí, aby použité plastové fľaše odovzdali do automatu v predajni Lidl, pričom za každú z nich venuje Lidl 10 centov na výsadbu zelene v parku Ostredky. Vizuál tak jasným copytextom a grafickým spracovaním, vďaka ktorému sa podarilo fľaše prirodzene zakomponovať do obrázku, prezentuje verejnosti hlavný zámer reklamy.
Klient: Lidl Slovenská republika
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Ivana Pacoňová
Art director: Michal Nemček
Copywriter: Ivana Viteková
Account manager: Marián Zverbík
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné májové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v júnovom vydaní magazínu Stratégie.