Festival európskej reklamy, marketingu a kreativity - Golden Drum sa vracia. Po minuloročnej odmlke kvôli pandemickej situácii bude tohtoročná súťaž zahrňovať dva roky.
Medzinárodná súťaž sa bude konať online. Agentúry z 38 krajín môžu prihlasovať svoje práce realizované a implementované v období od 1. januára 2019 do 1. septembra 2021.
Uzávierka prihlášok je 13. augusta a nominantov v shortlistoch spoznáme 13. októbra. Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutoční online 15. októbra 2021.
Tým, že bol festival Golden Drum v roku 2020 zrušený, tohtoročný 27. ročník predstavuje novú štruktúru súťaže.
„Po náročnom roku pre naše odvetvie - a svet všeobecne - sme sa všetci museli na chvíľu zastaviť a RE:Think (premyslenie) naše cesty vpred. V Golden Drum sme využili rok voľna na Re:Build (prenastavenie) súťaže od základov tak, aby sa lepšie hodili pre súčasné a budúce komunikačné trendy. Máme Re:Shaped (pretvorenú) štruktúru poroty a zdvojnásobený počet porôt - z dvoch na štyri. Sekcie, skupiny a kategórie boli tiež Re:Freshed (aktualizované) a teraz zahŕňajú sekciu Creative Business Excellence Section a Covid-19 Group, druhú so zľavou 50 percent na všetky prihlášky kampaní vytvorené v reakcii na pandémiu Covid. To všetko - a ešte viac - bolo urobené s ohľadom na jednu vec. K Re:Start (reštartu) budúcnosti nášho milovaného a vysoko kreatívneho priemyslu. Teším sa, až opäť uvidíme posledné dva roky prostredníctvom vašej stále inšpiratívnej práce, “ vyjadrila sa riaditeľka súťaže Miha Bevc.
Prihlásené práce budú po novom hodnotiť štyri poroty v kategóriách Creative Business Excellence, Craft Drum, Omni-Channel a One-Channel. V poslednej menovanej porote zastupuje slovenskú reklamu Róbert Slovák, ktorý bude v súťaži ako porotca zasadať už druhýkrát.
Porota je zložená z 58 reklamných odborníkov z 28 krajín.
Na zoznam ocenení boli pridané ceny Bronze Drum Award a Best of Covid-19. Prihlásené slovenské agentúry si za shortlisty a ocenenia v súťaži pripisujú body do súťaže Agentúra roka.