Fľaša Kláštornej Kalcia tri roky vyrába z recyklovaného PET materiálu, čo sa značka rozhodla odkomunikovať aj v samostatnom 10-sekundovom televíznom spote, ktorého premiéra bude 1. júla 2021.
„Keď sme značku Kláštorná Kalcia v roku 2019 znovu uvádzali na slovenský trh, okrem samotného dizajnu fľaše sme intenzívne pracovali aj na tom, aby bola čo najohľaduplnejšia k životnému prostrediu. V prvom roku sa nám podarilo plniť ju do fliaš z 50 percent rPETu a hneď v druhom roku sme spolu s rozšírením obalov o 0,5-litrový formát postupne prešli s celým portfóliom na 100 percent rPET. Kláštorná Kalcia sa tak stala vôbec prvou slovenskou značkou minerálnej vody, ktorá plní celé svoje portfólio do fliaš, ktoré sú vyrobené iba zo 100 percent rPET – teda iba z recyklovaného plastu,“ hovorí Ivana Králiková, senior brand manager značky Kláštorná Kalcia.
Opätovné využitie materiálu a predĺženie jeho životného cyklu je možné vďaka separovanému zberu PET fliaš. Fľaše vytriedené do žltého kontajnera sa narežú, umyjú a vyrobí sa z nich granulát, z ktorého sa môžu opäť vyrobiť nové produkty. Tento materiál sa pri zvýšených bezpečnostných štandardoch môže znovu využiť aj na obaly nápojov. Ako dopĺňa Ivana Králiková, „je to pre nás veľký úspech s reálnym pozitívnym dopadom na životné prostredie. Ročne takto ušetríme viac ako 420 ton plastu.“
„Nový televízny spot sme preto tentokrát upriamili doslova na samotnú fľašu Kláštornej Kalcia. Hľadali sme symbol, ktorý by bol magický a zapadal do doterajšej mystickej komunikácie značky, a zároveň zdôraznil fakt, že značka je už tri roky vďaka obalu z recyklovaného materiálu šetrná k životnému prostrediu,“ približuje Ivana Králiková.
„Pri tvorbe kampane sme sa inšpirovali takzvaným obracačom času, ktorý nám nielen dobre zapasoval do magického sveta značky, ale zároveň prostredníctvom neho ukazujeme, čo vo svojej novodobej histórii Kláštorná Kalcia dokázala,“ vysvetľuje prístup kreatívna dvojica Klárka Javůrková a Radek Pleha z agentúry WMC GREY.
Kampaň Kláštorná Kalcia, Zrodená iba z recyklovaného plastu, bude nasadená na televíznych obrazovkách od 1. júla do konca augusta 2021.
Súčasťou komunikácie bude aj vizuálna zmena etikety Kláštornej Kalcia, ktorá upozorní na ušetrené tony plastu, a PR kampaň, ktorú na Slovensku zastrešuje PR agentúra 1st CLASS AGENCY.
Vizitka kampane:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko (Ivana Králiková, Pavol Chalupka)
Kreatívna agentúra: WMC Grey
Creative Director: David Suda
Strategie: Jan Plajner/Aleš Hron
Art director: Radek Pleha
Copywriter: Klára Javůrková
Account director: Martina Vacíková
Account manager: Štěpánka Švihelová
Réžia: Václav Krbůšek
Produkcia: NICE
Hudba: Steve Lynch (Írsko)
Mediálna agentúra: UNIMEDIA
PR agentúra: 1st CLASS AGENCY