StoryEditor

Najhodnotnejšou značkou je Amazon, zvyšuje sa aj hodnota čínskych

01.07.2021, 15:25
Autor:
(čtk)(čtk)
Tesla je najrýchlejšie rastúcou značkou a najhodnotnejšou automobilovou značkou. 

Najhodnotnejšou značkou sveta je Amazon, za ním nasledujú Apple a Google. Vyplýva to z rebríčka 100 najhodnotnejších značiek sveta BrandZ, ktorý zostavuje výskumná spoločnosť Kantar. Rebríček tiež ukazuje, že sa výrazne zvyšuje hodnota čínskych značiek, ktorá už prekonala hodnotu najväčších značiek z Európy.

Internetový obchod Amazon, ktorý v roku 1994 založil Jeff Bezos, má teraz značku ocenenú podľa odhadov na 684 miliárd dolárov. Hodnota Applu, založeného v roku 1976, podľa spoločnosti Kantar činí 612 miliárd dolárov. 

Kantar BrandZ

Kantar BrandZ

"Čínske značky pomaly, ale vytrvalo postupujú a dosiahli už významný pokrok. Stále viac firiem totiž využíva svoj vlastný technologický vývoj a preukazuje schopnosť prispôsobiť sa hlavným trendom, ktoré utvárajú Čínu a svetový trh," uviedol riaditeľ oddelenia globálnej stratégie v Kantar BrandZ Graham Staplehurst.

Piatim značkám sa podarilo viac než zdvojnásobiť hodnotu. Sú to čínski internetoví predajcovia Pinduoduo a Meituan, čínsky výrobca likérov Moutai, čínska sieť TikTok a americká automobilka Tesla.

Tesla, založená v roku 2003, je tiež najrýchlejšie rastúcou značkou a najhodnotnejšou automobilovou značkou. Medziročne zvýšila hodnotu o 275 percent na 42,6 miliardy dolárov.

Americké značky sa na celkovej hodnote značiek v rebríčku podieľajú 74 percentami. Čínske značky 14 percentami a európske ôsmimi percentami. Pred desiatimi rokmi mali čínske značky v rebríčku podiel 11 percent a európske 20 percent, upozornil Kantar.

Najväčšou európskou značkou je na 21. mieste značka luxusných doplnkov Louis Vuitton, ďalšia je na 26. mieste nemecká softvérová skupina SAP. Jedinou britskú značkou v zozname je Vodafone na 60. mieste, uviedla agentúra Reuters.

01 - Modified: 2020-06-30 08:26:48 - Feat.: 0 - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Rebríček vedie Amazon
01 - Modified: 2023-05-05 10:01:26 - Feat.: - Title: Rok 2022 v reklame: Zmeny, ktoré priniesol rebríček zadávateľov od Kantaru 02 - Modified: 2023-04-28 11:12:50 - Feat.: - Title: Na Slovensku funguje produktový narcizmus a trh zaplavujú bezhlavé novinky, tvrdí expert na inovácie 03 - Modified: 2023-03-01 11:41:27 - Feat.: - Title: Vidíme veľký tlak na rýchlosť a agilitu prieskumov, klientov zaujíma hlavne zákaznícka skúsenosť 04 - Modified: 2023-03-07 09:31:41 - Feat.: - Title: Emočná odozva pri reklame. Prečo je dôležitá, ako funguje a ako ju merať? 05 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. jún 2023 09:53