StoryEditor

Ruský potravinársky reťazec po kritike stiahol reklamu s „netradičnou“ rodinou

05.07.2021, 18:10
Autor:
ČTKČTK
Online reklama zobrazujúca lesbickú rodinu vyvolala na sociálnych sieťach búrku kritiky.

Ruský reťazec so zdravými potravinami VkusVill po vlne kritiky v sociálnych médiách stiahol internetovú reklamu, v ktorej jeho výrobky propagovala lesbická rodina pod heslom Recepty na rodinné šťastie“. Za reklamu sa potom ospravedlnil.

„Bol to prvý prípad, keď predstaviteľov LGBT komunity podporila tak veľká ruská značka,“ napísal server Spletnik.ru. Dodal, že reklama sa na internete objavila v posledný deň „mesiaca hrdosti“, ktorý sa na podporu práv LGBT+ komunity organizuje v západných krajinách. 

„Rodina nie je len príbuzenstvo či pečiatka v dokladoch. Rodina, to sú ľudia, ktorých milujeme. Tí, koho možno kedykoľvek podporiť a chrániť,“ vravel popisok k reklame s upozornením, že reklama je určená ľuďom starším ako 18 rokov.

V Rusku zákon z roku 2013 zakazuje propagovať homosexualitu medzi maloletými. Iný zákon zakazuje sobáše medzi homosexuálnymi pármi a adopcie detí homosexuálmi, pripomína BBC. Rusko patrí medzi krajiny s najnižším hodnotením v rámci každoročného prieskumu práv LGBT+ v Európe. Mnoho prívržencov prezidenta Vladimíra Putina a ruskej pravoslávnej cirkvi nesúhlasí so západnými liberálnymi hodnotami a považuje ich za odporujúce ruskej tradícii.

Tváre reklamy terčom hrozieb a urážok

Reklama vyvolala búrlivé reakcie: časť verejnosti odmietala reklamný ťah ako propagandu a vyzývala na bojkot obchodov tohto reťazca, iní naopak boli nadšení a reťazec chválili za prejavenú toleranciu, napísal Spletnik. Hrdinky reklamy sa ale podľa médií zakrátko stali terčom hrozieb a sprostých urážok.

Cez víkend reklama zmizla a na jej mieste sa objavilo ospravedlnenie šéfa tejto maloobchodnej siete Andreja Krivenko a 11 hlavných manažérov reťazca za reklamu, ktorá „sa tak bolestne dotkla citov veľkého počtu našich zákazníkov, partnerov a dodávateľov“, a so slovami poľutovania za chybu a neprofesionalitu zodpovedných osôb. Reťazec tiež uviedol, že sa nechcel stať „zdrojom rozbrojov a nenávisti“.

Teraz však tí, ktorí spočiatku vyjadrovali reťazcu podporu, hovoria o zbabelosti obchodníkov a vyzývajú k bojkotu reťazca. Medzi 30-tisíc komentármi pod ospravedlnením nechýbajú podľa Spletniku výrazy ako „výhovorky“ a „hanba“.

Namiesto snímky lesbickej rodiny, ktorú tvoria matka Juma, dcéry Mila a Alina a takisto Alinina priateľka Ksjuši, teraz reťazec VkusVill propaguje tradičnú rodinu. A to s rovnakým sloganom.

VKUSVILL.RU / Nová reklama zobrazuje tradičnú rodinu s ospravedlnením za skoršiu „chybu“

01 - Modified: 2020-07-06 16:45:20 - Feat.: 0 - Title: Môže zmrzlina propagovať homosexualitu? Podľa Putinovho tímu je to možné 02 - Modified: 2020-07-14 07:13:21 - Feat.: 0 - Title: Footshop sa opäť odel do farieb. Dúhovou kolekciou podporí LGBTQ+ komunitu 03 - Modified: 2020-08-04 10:53:19 - Feat.: 0 - Title: Coca-Cola podporuje LGBT komunitu, ponúka „Hrdý Sprite“ 04 - Modified: 2021-06-28 14:33:41 - Feat.: 0 - Title: Láska ani móda nepoznajú hranice. Značka Dedoles vyjadrila podporu LGBT+
01 - Modified: 2021-06-28 14:33:41 - Feat.: - Title: Láska ani móda nepoznajú hranice. Značka Dedoles vyjadrila podporu LGBT+
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 15:59