Skejtbording sa v Tokiu prvýkrát predstaví ako olympijská disciplína a komentovať ju bude aj legendárny Tony Hawk. Pri tejto príležitosti sociálna sieť Facebook zverejnila štyri krátke filmy, ktoré ukazujú, ako jej aplikácie dokázali spopulárniť šport medzi komunitami ľudí.
Multiplatformová kampaň vznikla v spolupráci s kreatívnou agentúrou Droga5 a jej slogan znie „We change the game when we find each other“ (Zmeníme hru, keď nájdeme jeden druhého). Podľa portálu The Drum sa reklamy s týmto posolstvom objavia aj na stanici NBC, ktorá bude vysielať olympijský prenos.
Longboard Family
Prvý spot pre aplikáciu Facebook Blue zobrazuje skejtbordistov z Los Angeles, Barcelony aj Soulu. Športovci natáčajú videá so svojimi trikmi a zlepšujú sa práve vďaka radám pod svojimi príspevkami. Komunita tak zároveň upevňuje svoje väzby a spoločne, i keď na diaľku, sa učí tancovať na longboardoch.
Fanúšikov môže zaujať fakt, že tento spot režírovala R&B speváčka FKA Twigs a o choreografiu sa postarali Mike Tyus a Joy Brow.
No Comply
Ďalšia snímka je určená pre Instagram, vďaka ktorému sa medzi skejtbordistami rozšíril kontroverzný trik s rovnomenným názvom. Vymyká sa totiž z pravidiel, no zároveň je dostatočne náročný, aby dokázal zaujať. Práve preto, že sa nedá len tak zaškatuľkovať, ho vo videu príznačne stvárňujú aj transrodoví ľudia Kane Caples a Marbie Miller.
Skate Nation Ghana
Tento spot pre stránku Facebook zachytáva príbeh Joshua Odamttena, ktorý sa naučil skejtbordovať pozeraním videí Chrisa Colea. Následne v rodnom štáte založil Skate Nation Ghana, aby pomohol rovnakým nadšencom športu.
Once Upon a Time Everywhere
Facebook a Droga5 pripravili film aj pre 3D okuliare Oculus. Tu je ústrednou postavou Newyorčan Tyshawn Jones, ktorý svojím unikátnym štýlom skejtbordovania ovplyvnil aj videohry.
Natáčanie všetkých filmov trvalo dokopy sedemnásť dní a prebiehalo na štyroch kontinentoch.