StoryEditor

Fofola, bača a honelník, Pišta Lakatoš: Ktoré reklamy sa ľuďom najviac páčia

04.09.2015, 13:40
Pozrite si TOP 10 reklám za posledných 12 mesiacov, ktoré sa ľuďom páčili najviac. Prezradili to ich emócie.

Ľudia málokedy rozumejú tomu, prečo sa im niečo páči alebo nie. Ich tvár to však povie. Reč tváre je rýchla, podvedomá a bohatá na informácie. Na tvári máme 42 svalov a 2 kosti – nimi dokážeme spraviť viac ako 10 000 pohybov, z toho až 3 000 súvisí s emóciami. Zaznamenaním týchto pohybov je možné vyhodnotiť podvedomé a nefiltrované prežívanie človeka. Pohyby svalov na tvári a prežívanie sú obojsmerne prepojené. Ak sa cítime smutní, poklesnú nám kútiky. Ak necháme poklesnúť kútiky, začneme sa cítiť smutnejší.

Softvér Emotion ID analyzoval výrazy tváre respondentov pri pozeraní TV spotov. Pozrite si, aké vyšlo hodnotenie a ktoré zo spotov sa umiestnili v prvej desiatke za posledných 12 mesiacov.  Zoradené sú podľa toho, aké silné pozitívne momenty dosiahli. Čím vyššia je ich intenzita, tým je spot zapamätateľnejší. Percentá predstavujú najvyššiu dosiahnutú intenzitu pozitívneho prežívania publika počas sledovania spotu.

1. miesto: Fofola a mucha

Happiness: 20,10 %

Pollitrové fľaše Kofoly majú iný pozicioning ako klasická Kofola. Nie sú o láske, ale o zábave a majú osloviť najmä mladú online generáciu. Novou celebritou sa stal pes Tuna, ktorý každú neplechu zahovára pozvaním na Fofolu. Najúspešnejšiu kampaň Kofoly za posledných 15 rokov má na svedomí agentúra Zaraguza.

  • Klient: Kofola CS
  • Agentúra: Zaraguza
  • Creative director: Michal Pastier, Igor Majkut
  • Art director: Igor Majkut, Juraj Šutovec
  • Strategy director: Juraj Pobjecký
  • Copywriter: Michal Pastier, Honza Marcinek, Jaroslav Vígh, Mirka Biel Kasanická
  • Account manager: Andrej Medveď

2. miesto: Kolesománia

Happiness: 18,18 %

TV spot na spotrebiteľskú súťaž o atraktívne ceny na kolesách s obľúbenou dvojicou Bača a Honelník. Skvelý scenár, vynikajúca realizácia, punkový hit v ľudovkovej úprave a vďaka bačom silný a najmä funkčný koncept.

  • Klient: COOP Jednota Slovensko
  • Agentúra: JANDL marketing a reklama
  • Creative director: Jano Fajnor, Bernd Fliesser
  • Art director: Pavel Gajdoš
  • Strategy director: Rado Ondřejíček, Martin Mlynárik
  • Copywriter: Karol Thiry, Viliam Šedivý
  • Account manager: Marek Stejskal, Andy Bibeňová

3. miesto: Puppy Love

Happiness: 16,57 %

Reklama odvysielaná vrámci Budweiser Super Bowl XLVIII rozpráva príbeh o zvláštnom priateľstve medzi koňom a šteňaťom labradora. Spot sa rýchlo rozšíril ako virál a doteraz mal na youtube takmer 59 miliónov videní.

  • Klient: Budweiser USA
  • Agentúra: Anomaly agency

4. miesto: Svadba

Happiness: 14,48 %

Nový kreatívny koncept z dielne agentúry Mayer/McCann Erickson komunikuje výhody Dobrej pôžičky od Poštovej banky. Koncept je zasadený do prostredia dodiny, ktorá je blízka cieľovej skupine. Humorným spôsobom glosuje príhody z bežného života a prepája ich s produktovou ponukou.

  • Klient: Poštová banka
  • Agentúra: Mayer/McCann Erickson
  • Creative director: Juraj Šulík
  • Art director: Jan Žiška, Michal Juráni
  • Copywriter: Peter Blaho, Veronika Podmaková
  • Account manager: Mirka Paľová, Lenka Galovičová

5. miesto: Akvapárky

Happiness: 14,47 %

Pišta Lakatoš opäť všetko vybaví a nič pre neho nie je problém. Slovná hračka Akvapárky tvorí jednoznačný peak pozitívneho prežívania spotu – nezávisle na veku, pohlaví alebo počte zhliadnutí spotu.

  • Klient: Funfón
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett
  • Creative director: Martin Ondrušek
  • Art director: Ivana Kleinová
  • Copywriter: Katka Králiková
  • Account manager: Daniela Árpová

6. miesto: Tetuška (sponzoringový odkaz)

Happiness: 13,67 %

Telekom dokázal efektne a efektívne spojiť úspešného športovca so značkou. Vtipné prepojenie vysokorýchlostnej 4G siete s Petrom Saganom funguje výborne. Lebo 4G rýchlosť si rád užije každý...

  • Klient: Telekom
  • Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
  • Creative director: Peter Michalka
  • Art director: Jakub Kuvik
  • Strategy director: Kamil Charvát
  • Copywriter: Pavol Pružinec, Peter Michalka
  • Account manager: Anička Dzurjaniková
  • Strategy director: Kamil Charvát

7. miesto: Keď má otec

Happiness: 12,82 %

Jednoduché a zrozumiteľné predstavenie nového produktu operátora - možnosti darovať neobmedzené volania k O2 Paušálu ďalším štyrom ľuďom. Agentúra v spote použila metaforu s fúzmi, ktoré chce každý chlapec.

  • Klient: O2 SLovakia
  • Agentúra: Nydrle + Semelak
  • Creative director: Juraj Bartoš
  • Art director: Lukáš Karásek
  • Strategy director: Milan Šemelák
  • Copywriter: Juraj Bartoš, Tomáš Slobodník, Slavomír Baran
  • Account manager: Dana Komlossyová, Michaela Mitošinková

8. miesto: Polnišová vs. Lepiči

Happiness: 10,37 %

Uvedenie novej tváre Petry Polnišovej v náväznosti na predchádzajúci koncept s lepičmi. V TV spote, ktorý spúšťa noú kampaň, inštalujú lepiči nový bilboard banky, na ktorom je herečka. Tipujú, prečo ich asi herečka vystrieda. V tom sa ona objaví a prezradí pravý dôvod. V jednom spote sa tak stretli postavy zo starého konceptu s postavou z toho nového.

  • Klient: VÚB banka
  • Agentúra: Istropolitana Ogilvy
  • Creative director: Peter Darovec, Radoslav Olos
  • Art director: Michal Mazan
  • Copywriter: Rado Olos
  • Account manager: Juraj Chovanec

9. miesto: Zaslúžená odmena

Happiness: 10,27 %

Agentúra vytvorila spot o partii ľudí, ktorí postavia na námestí obrovského dreveného Kozla, ktorý ukrýva ešte jedno prekvapenie... A keď sa niečo podarí, chcete si zaslúženú odmenu vychutnať so všetkými.

  • Klient: Velkopopovický Kozel
  • Agentúra: TRIAD Advertising
  • Creative director: Martin Woska
  • Art director: Tomáš Bánik, Viktor Karvai
  • Strategy director: Martin Woska
  • Copywriter: Vlado Kurek, Maroš Hamorský
  • Account manager: Matúš Kollár

10. miesto: Magenta 1

Happiness: 10,07 %

Agentúra pripravila nový komunikačný koncept, ktorý ukazuje predstavy klientov tesne po tom, ako im na pobočke predstavia produkt a ponuku. V tomto spote uletela do fantázie mladá slečna, ktorá sa túži vydávať.

  • Klient: Telekom
  • Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
  • Creative director: Peter Michalka
  • Art director: Jakub Kuvik
  • Strategy director: Kamil Charvát
  • Copywriter: Peter Michalka, Roman Hríbik
  • Account manager: Lucia Malíková

Komletný prehľad 50-tich najsledovanejších reklám zoradených podľa množstva vyvolaných pozitívnych emócií nájdete v tomto interaktívnom grafe:

 

Technológia Emotion ID vďaka počítačovému videniu a vedeckým poznatkom o emóciách premieňa výrazy tváre na dáta. Dáta Emotion ID sú výstupom zo softwarovej analýzy tvárí respondentov online panelu prieskumnej agentúry 2muse, člena skupiny ESOMAR. Zber dát funguje online. Viac k emočným metrikám nájdete na www.emotionid.eu.

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

01 - Modified: 2018-01-17 15:51:52 - Feat.: - Title: To je láska, prepínam 02 - Modified: 2017-12-28 07:39:15 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac znepokojili 03 - Modified: 2017-12-26 07:40:58 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac pobavili 04 - Modified: 2017-11-19 08:55:21 - Feat.: - Title: Úspech porovnávacej reklamy. Kampaň Lidla sa divákom páči 05 - Modified: 2017-09-15 20:02:03 - Feat.: - Title: Testujeme reklamy: Takéto sú reakcie z obývačiek na novú reklamu Ikey
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:18