StoryEditor

Reklama s Pištom Lakatošom prešla testom emócií. Pozrite si výsledky

19.08.2015, 17:26
Medzi TV spotmi vyhral v Hodnotení Stratégií FunFón a jeho Akvapárky. Reklamu podrobili aj softvéru skúmajúcemu emócie a toto vyšlo.

Ľudia hlasujúci svojimi výrazmi tváre verzus odborná porota Stratégií sa aj tento mesiac zhodli na víťazovi spomedzi TV spotov. Je ním reklama Akvapárky od kreditného operátora FunFón.

Prežívanie je už možné kvantifikovať a čo je lepšie, aj učiť sa z neho. Pozrite sa, čo prezradil o spote Akvapárky softvér Emotion ID z 200 tvárí respondentov prieskumnej agentúry 2Muse.

Slovné hračky a voice over

TV spot Akvapárky skončil na prvom mieste u porotcov Stratégií aj respondentov. Vtípky ukecaného Pištu Lakatoša aj po 4 rokoch úspešne ťahajú komunikáciu pre-paid operátora.

Slovná hračka Akvapárky tvorí jednoznačný peak pozitívneho prežívania spotu – nezávisle na veku, pohlaví alebo počte zhliadnutí spotu. Po peaku veľmi rýchlo nastupuje brandovaná správa – propozícia 7 centov je predostretá v silnom pozitívnom momente, čo je pre značku len dobré. Aj takto sa vytvára emočná skratka v rozhodovaní pri nákupe. Navyše aj napriek nástupu voice-overu pozvoľne doznieva momentum reklamy – toto je pri operátoroch alebo bankách nezvyčajný jav – zdá sa, že v ušiach ľudí je korporátny hlas operátora FunFón vnímaný prinajmenšom ako nevtieravý.

  • Klient: Funfón
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett
  • Creative director: Martin Ondrušek
  • Art director: Ivana Kleinová
  • Copywriter: Katka Králiková
  • Account manager: Daniela Árpová

A čo cieľová skupina?

Čím mladší respondent, tým silnejšia reakcia. Záber na cieľovú skupinu sa teda operátorovi podaril. Pozitívne reakcie, aj keď slabšie, vidíme naprieč vekovými kategóriami. FunFón si teda buduje pozitívne vnímanie aj u rodičov svojich zákazníkov.

Ako sa ostatné TV spoty umiestnili v rebríčku?

U respondentov sa na druhom mieste umiestnil spot Zaslúžená odmena od TRIAD Advertising pre klienta Velkopopovický Kozel. Tretie miesto v množstve vygenerovaných pozitívnych emócií patrí operátorovi O2 Slovakia a jeho sérii spotov Dopočutia v Európe. Na štvrtej priečke sa umiestnili PSS partnerstvá z dielne agentúry Respect APP pre klienta Prvá stavebná sporiteľňa. Päticu spotov prihlásených do júlového Hodnotenia Stratégií uzatvára opäť funfónista Pišta Lakatoš. Sponzorák Bazén od agentúry Wiktor Leo Burnett zaujal najmenej respondentov, ale aj porotu Stratégií.

Ako sa Akvapárky umiestnili v rebríčku reklám za posledný rok?

V množstve vygenerovaných pozitívnych emócií sa dokonca spot Akvapárky zaradil na 7. miesto spomedzi 50 sledovaných reklám za posledných 12 mesiacov. Tesne pred nim sa umiestnil spot O2 a za ním si našiel miesto v rebríčku tiež operátor, Orange. Pozrite si výsledky v interaktívnom grafe.

Viac k emočným metrikám nájdete na www.emotionid.eu

Zdroj: kh

01 - Modified: 2018-01-17 15:51:52 - Feat.: - Title: To je láska, prepínam 02 - Modified: 2017-12-28 07:39:15 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac znepokojili 03 - Modified: 2017-12-26 07:40:58 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac pobavili 04 - Modified: 2017-11-19 08:55:21 - Feat.: - Title: Úspech porovnávacej reklamy. Kampaň Lidla sa divákom páči 05 - Modified: 2017-09-15 20:02:03 - Feat.: - Title: Testujeme reklamy: Takéto sú reakcie z obývačiek na novú reklamu Ikey
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 14:22