Krátky videopríbeh sa odohráva vo vlaku. Uličkou vo vlaku prechádzajú holohlaví svalovci, ktorí kontrolujú poriadok. Muž sediaci v kupé toto komentuje partnerke slovami: „Konečne s tými cigáňmi urobí niekto poriadok. Ja nie som rasista, ale ten bordel treba poslať niekam do p...če!“ K páru si vzápätí prisadá človek v nacistickej uniforme, ktorý vyzerá presne ako Adolf Hitler. Chlap sa zľakne.
Vtom sa ozýva hlas Roberta Rotha, ktorý hovorí: „Aj nenávisť skrytá za slovom ale, vedie k extrémizmu. Mysli, nedávaj sa ovládnuť predsudkami.“
Nadácia otvorenej spoločnosti pripravila novú kampaň, v ktorej kritizuje negatívne javy v našej spoločnosti. Na svoj facebook si zavesila prvé video s komentom: „Nie je nám jedno, čo sa deje v spoločnosti. Preto sme vytvorili kampaň zameranú na boj proti extrémizmu a nenávisti. Zdieľajte naše video a pomôžte nám zastaviť nenávisť v spoločnosti, viac na www.alehejtneskryje.sk.“ Prvé video kampane Vlak si za tri dni pozrelo takmer 90 000 užívateľov.
Na internetovej stránke spoločnosti sa o kampani dočítame viac. Nová kampaň “Ale hejt neskryje” je zameraná proti hejtu. Centrálnou témou kampane je prepojenie online hejtu s extrémizmom v našej spoločnosti. Ľudia často zľahčujú význam svojich slov a nevidia ich dopady. Nadácia otvorenej spoločnosti sa tento rok rozhodla pre jasný a silný odkaz kampane, ktorý upozorňuje na negatívny vplyv hejtu a jeho prepojenie s extrémizmom v našej spoločnosti. Kampaň tvoria tri videá, ktoré budú uvedené postupne.
“Slovíčkom “ALE” sa mnohokrát pokúšame zakryť, alebo ospravedlniť hejt. Ale to nejde. Hejt zostáva hejtom – hlúpou urážkou, ktorej chýbajú argumenty a navyše väčšinou aj hlbšia znalosť a empatia”, povedala koordinátora kampane Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti.
Toto video nie je prvé, ktorým chce Nadácia otvorenej spoločnosti poukázať a zároveň zlepšiť negatívne javy našej spoločnosti. Minulý rok prišla s kampaňou Povedz mi to do očí zameranú proti hejtu v online. Na kreatívnom riešení nadácia spolupracovala s agentúrou Mayer McCann Ericson (MME). Videá pre kampaň pripravoval tím režiséra Jara Ridzoňa a kameramana Tomáša Juríčka.
Kampaň Povedz mi to do očí získala viacero ocenení: z národnej súťaže kreatívnej reklamy Zlatý klinec si odniesla striebro v kategórii Kreativita v PR a bronz v kategórii Film. V slovenskej súťaži efektivity reklám EFFIE 2015 získala bronz.
Toto sú videá z minuloročnej kampane Povedz mi to do očí.