Animovaný stop motion spot pre neziskovú organizáciu Plamienok pripravila agentúra JANDL.Plamienok
StoryEditor

Kampaň pre Plamienok bojuje proti smútku aj umelej inteligencii čistým craftom

27.10.2025, 14:14
Autor:
michmich

Animovaný stop motion spot pre neziskovú organizáciu Plamienok od agentúry JANDL rozpráva dojímavý príbeh nešťastnej hračky, ktorá už viac nedokáže pomôcť svojej malej majiteľke.

Ako sa volala vaša najobľúbenejšia hračka z detstva? Tá, ktorá s vami tlačila na nočníku, utierala vám slzy v škôlke a „náhodou“ skočila aj do vašej prváckej školskej tašky. Predstavte si všetky tie spoločné momenty z jej pohľadu, ako frajersky sa musela cítiť, keď už len jej prítomnosť stačila na to, aby vyliečila samotu, strach či oškreté koleno. Musí to byť najlepší pocit na svete (keby hračky nejaké pocity mali, samozrejme).

Presne taká „živá“ hračka, plyšový psík Hav, sa stala hlavným hrdinom kampane „Keď blízkosť hračky nestačí“ pre neziskovú organizáciu Plamienok. Hav je tým nááájlepším kamošom malej Ajky, ale nevie si rady, pretože už na ňu nefungujú žiadne jeho overené triky. Nezasmeje sa ani za svet a preto Hav hľadá pomoc.

Na tak veľké trápenie, ako je smútok pri strate rodiča, potrebuje každé dieťa odbornú pomoc. Smútkové terapie poskytuje nezisková organizácia Plamienok úplne ZADARMO deťom a rodinám, ktoré prišli o najbližšieho. Individuálne, skupinové, smútkové terapie, víkendové stretnutia a terapeutické tábory môžu pomáhať vďaka príspevkom, ktoré Plamienok vyzbiera.

image

Animovaný stop motion spot pre neziskovú organizáciu Plamienok pripravila agentúra JANDL.

Plamienok
„Mohli sme použiť AI. Ale rozhodli sme sa ísť cestou čistého craftu, ktorá stála stovky hodín ručnej práce a stop motion animácie. Nie preto, že by sme AI ignorovali – pomohla nám vo viacerých fázach. Ale samotnú tvorbu sme cielene nechali na ľuďoch. Plamienok pracuje s hlbokými príbehmi a ešte hlbšími emóciami. A práve preto sme sa rozhodli, že v tejto kampani bude cítiť človečinu už od prvého záberu. Začalo to nápadom. Pokračovalo ručne vyrobeným plyšovým psíkom od talentovanej dolls makerky Uzu. Potom Hava snímku po snímke oživoval skvelý slovenský stop motion animátor Martin Smatana. Každý pohyb je výsledkom trpezlivosti, emócie a rešpektu k príbehom, ktoré Plamienok prináša,“ opisuje proces vzniku tohto dojímavého spotu Lukáš Fecko, Art Director a Creative Lead agentúry JANDL.

Kampaň „Keď blízkosť hračky nestačí“ sa bude postupne rozvíjať v online aj offline priestore až do Vianoc. Prispieť môže každý, aby žiadne dieťa nemuselo smútiť osamote.

Vizitka kampane

Klient: Plamienok n. o.

Agentúra: JANDL

Creative Director: Alexandru Strimbeanu

Strategy: Adam Šoch

Art Director: Lukáš Fecko

DTP grafik: Róbert Guláš

Copywriter: Soňa Čásárová, Jakub Jurica

Account Manager: Tomáš Čermák

Produkcia: KIMONO Production

Výroba bábky: @art_by_uzu_dolls

Stopmotion: Martin Smatana

Režisér: Martin Smatana

Kamera: Patrik Gubiš, Jakub Steinecker

Zvuk: K2 studios

Dabing: Peter Rúfus

01 - Modified: 2025-09-24 09:41:54 - Feat.: - Title: Túto sezónu rozohral JANDL najvyššiu ligu so spoločnosťou ESET 02 - Modified: 2025-08-21 09:38:30 - Feat.: - Title: Raňajky ako krava! od agentúry JANDL dosiahli unikátny slovenský rekord 03 - Modified: 2025-07-04 10:43:10 - Feat.: - Title: Peter Sagan je novou tvárou a ambasádorom značky Pierre Baguette 04 - Modified: 2024-05-06 12:55:34 - Feat.: - Title: Česi sa spoliehajú na tutovky, tendre sú naozaj problém a testovanie vedie k priemernosti 05 - Modified: 2024-03-05 13:54:16 - Feat.: - Title: ADC Profil: Môj rešpekt patrí klientom vizionárom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 07:55