Epica je jedinou svetovou súťažou reklamy, kde ceny za kreativitu udeľujú médiá. Porotcami sú šéfredaktori z viac než 40 svetových časopisov a webov, ktoré píšu o reklame. Víťazi každého ročníka sú spolu s najlepšími prácami zaradení do exkluzívnej publikácie Epica Book - štyristostranovej biblie tvorivej inšpirácie, ktorá je distribuovaná do celej Európy. Všetky prihlásené práce organizátori po skončení súťaže venujú Múzeu reklamy v Louvri.
Zo slovenských médií je exkluzívnym partnerom a členom poroty Magazín Stratégie, už od roku 1996.
Novinkou tohto ročníka je kategória Olympic Games, ktorá je otvorená reklamám inšpirovanými olympiádou 2016 v Riu. Riaditeľ súťaže Mark Tungate povedal: "Veľké športové udalosti ako olympijské hry sú magnetom pre kreativitu a miešajú súťaživého ducha v rámci značky, aj keď nie sú priamymi sponzormi. Videli sme niekoľko skvelých reklám a už sa teším na nádherné práce, ktorá bude hodnotiť naše porota v novembri. "
Prihlasovanie do 30. ročníka Epica Awards je otvorené, deadline na prihlasovanie je do 30. septembra 2016.
Najlepšie práce, ktoré získali ocenenie Grand Prix v minulom ročníku:
John Lewis - John Lewis Southampton
Britský obchodný reťazec John Lewis je svojimi kreatívnymi reklamami dobre známy. Tentokrát v otváral tri nové oddelenia - kozmetiky, syrov a lámp, za kampaň si odniesol Grand Prix v kategórii Press.
MINI Austria - MINI traffic lights
BMW pripomenulo vodičom, aké je ich vozidlo presné a zároveň zábavné. Automobilka umiestnila bilbord vedľa semaforov na jednej z najfrekventovanejších križovatiek vo Viedni. So zmenou svetiel na semafore sa menil i bilbord. Pri červenej sa predstavilo MINI v červenej farbe, pri oranžovej v oranžovom prevedení a pri zelenej Mini v odvážnej zelenej farbe. Kampaň si odniesla Grand Prix v kategórii Outdoor.
Shiseido - High School Girl?
To, že každý môže byť pekný, epicky zachytila japonská reklama na kozmetickú značku Shiseido. V reklame vstúpi profesorka do triedy a začne si prehliadať jednotlivé žiačky. V polovici deja sa kamera vracia späť od jednej žiačky k druhej a zrýchleným pohybom ukazuje, ako bola každá vďaka kozmetike upravená. Napokon príde odhalenie, že žiačky nie sú žiačkami, ale sú to žiaci - mladí chlapci. A aj samotná profesorka je profesorom. Kampaň získala Grand Prix v kategórii Film.
ElaN - Taste the Translation
ELaN má kvalitný online prekladač, ktorý nepozná veľa ľudí. Bežne používajú Google Translate. ELaN v reklame názorne ukázal, prečo je lepší ako Google Translate. Preložil japonský recept pomocou ELAN Laguages a pomocou Google Translate. A potom šéfkuchár podľa preložených receptov uvaril jedlo. Kampaň získala Grand Prix v kategórii Digital.
Medzi najúspešnejšie slovenské práce patrili kampane „Najčerstvejšie TESCO“ od reklamnej agentúry MADE BY VACULIK, ktoré získalo zlato v kategórii Online a kampaň pre klienta Samdex od agentúry Jandl, ktorá si odniesla bronz v kategóriách Film a Print.
O súťaži:
Epica Awards je medzinárodná súťaž kreativity založená v roku 1987, ktorej práce hodnotí porota z celého sveta. Odborná porota sa skladá z novinárov pracujúcich v oblasti reklamy a marketingu, medzi ktorých patria aj zástupcovia zo Stratégií.
Prihlásené práce porota posudzuje na základe dvoch kritérií - originality kreatívneho nápadu a kvality prevedenia. Výnimku tvorí kategória Craft & Imagery, kde sa zohľadňuje len exekúcia.
- Miesto konania Epica Awards 2016: putovný festival bude tento rok v Amsterdame v Holandsku
- Termín konania: 14. - 17. november
- Prihlasovacie poplatky: Základný registračný poplatok je 200 € za agentúru plus 320 € za každú prihlásenú prácu. Výnimkou sú práce prihlásené do kategórie Integrated Campaigns, kde je poplatok 500 €. Profesionálni fotografi platia za prihlásené práce do kategórie Advertising Photography 100 €.
- Web: www.epica-awards.com
- Výsledky Epica Awards sa započítavajú do Agentúry roka, súťaže magazínu Stratégií