V súťaži magazínu Stratégie hodnotí reklamy každý mesiac porota zložená z odborníkov z reklamných agentúr a zadávateľov. Stratégie však každý mesiac skúmajú aj to, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako sa im páčia a ako na ne reagujú.
Emócie formujú naše rozhodnutia
Ľudia málokedy vedia presne povedať, prečo sa im niečo páči alebo nie. Ich tvár to však povie. Reč tváre je rýchla, podvedomá a bohatá na informácie. Pomocou softvéru Emotion ID dokážeme zachytiť tieto vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov, ktoré sú najpresnejším obrazom ich prežívania. Softvér dokáže emócie rozpoznať a vyhodnotiť ich.
Magazín Stratégie v spolupráci s Emotion ID aj tento rok zostavil rebríček najlepších televíznych spotov podľa divákov. Hodnotiacim kritériom bola miera zaujatia, s akou sa ľudia koncentrovali na reklamu a zároveň prejavovali akékoľvek emócie. Pokiaľ sa odvracali od obrazovky alebo sa hmýrili, zaujatie klesalo pod nulu. Pokiaľ vyjadrovali emócie, zaujatie rástlo nad nulu. Najzaujímavejšia reklama roku 2016 z pohľadu diváka má 100 %. Všetky ostatné sú počítané k pomere k tejto reklame.