Slovensko dostalo nový branding
V máji tohto roka naša krajina dostala novú tvár. Slovensko má konečne jednotný branding, ktorým sa začalo prezentovať v zahraničí. Za celkovým nápadom – prezentovať Slovensko, kde vznikajú dobré nápady a kde žiť, cestovať a investovať je Dobrý nápad – stojí agentúra Simony Bubánovej Creative Department. Good Idea Slovakia znie hlavný slogan, autorom písma, ktoré bolo použité, je Peter Biľak.
Zuno banka končí na slovenskom aj českom trhu
Majiteľ Zuno Bank AG, Raiffeisen Bank International (RBI) Group sa rozhodol ukončiť činnosť Zuno banky v Českej a Slovenskej republike. Ako v októbri 2016 informoval majiteľ, „dôvodom tohto rozhodnutia je zjednodušenie štruktúry a odstránenie duplicitných aktivít na trhoch, na ktorých skupina pôsobí“.
Predpokladaný dátum vrátenia bankovej licencie Zuno banky je koniec prvého polroka 2017. Bankové aktivity sa budú postupne presúvať na Raiffeisenbank (ČR) a Tatra banku (SR). O konkrétnom postupe sa ešte rokuje v rámci skupiny RBI a tiež s príslušnými dohľadovými orgánmi.
Online banka Zuno spustila svoju činnosť na Slovensku v roku 2010. Dnes ako jediná digitálna banka na našom trhu zostáva mBank.
Slovak Telekom uviedol ľudového operátora Juro
Slovak Telekom vo februári oficiálne oznámil štart novej predplatenej karty Juro. Ako sa vyjadrili predstavitelia Slovak Telekom, Juro je nastavený ako „silne konkurenčný produkt so zaujímavými cenami pre zákazníkov, ktorí chcú volať i posielať správy za nízke, doslova „ľudové“ ceny...“ Slovak Telekom tak prostredníctvom samostatnej značky vstúpil do cenového konkurenčného boja hlavne s novým hráčom na trhu mobilnej komunikácie, operátorom 4ka (dnes Swan Mobile), ktorý vstúpil na trh koncom roka 2015.
Heineken uviedol retro pivo Zlatý Bažanť ´73
Rozhodnutie uviesť na trh pivo s pôvodnou receptúrou z roku 1973 sa Heinekenu Slovensko naozaj vyplatilo. 73-ka bola uvedená na trh 31. marca 2016. A podľa slov Ronalda Luptáka, group brand managera prémiových značiek, ročný plán predaja splnila už začiatkom júla. Uvedenie tejto novinky sa podpísalo aj pod celkový predaj značky. Pokiaľ za posledné roky klesala v pive, pričom svoj pokles kompenzovala spomínaným nárastom v radleroch a nealko radleroch, rok 2015 bol v tomto smere opačný. Po dlhých rokoch neustáleho poklesu piva Zlatý Bažant dokázala značka opäť rásť aj v pive a mimoriadne rásť v nealko radleroch.
Nový zákon - nechutné obaly cigariet
V roku 2016 prešli radikálnou zmenou obaly cigariet. Európska smernica ovplyvnila aj náš trh a fajčiarom sa dostali do rúk cigarety, ktorých obal im „nadrzovku“ ukazoval, čo im fajčenie môže spôsobiť – od diery v krku až po operované pľúca. Projekt má niekoľko ročnú históriu a o téme sa hovorí už naozaj dlho. Tento rok však dostala myšlienka reálne kontúry. Výrobcovia cigaretových výrobkov zatiaľ konkurenčnú nevýhodu necítia.
Tesco mení spôsob nakupovania
Obchodný reťazec Tesco predstavil koncom septembra nové služby Scan&Shop a Scan&Shop Mobile, ktorých cieľom je zrýchliť a zjednodušiť zákazníkom nakupovanie. Po novom si zákazníci môžu tovar naskenovať a zabaliť priamo do svojej tašky v nákupnom vozíku. Ušetria tak čas venovaný vykladaniu tovaru pri pokladniach a opätovnému baleniu tovaru do tašiek. Zákazník za nákup zaplatí v samoobslužných pokladniach. Nové služby reťazec uviedol na Slovensku a postupne ich rozšíri v strednej Európe spolu v 17 predajniach.
Najlepšie ocenenia za slovenskú reklamu
Slovensko získalo prvé zlaté ocenenie na európskej súťaži, kde sa porovnáva efektivita kampaní Euro Effie. Získala ju agentúra Zaraguza za kampaň Fofola. Tento rok sa nám v súťažiach darilo viac ako kedykoľvek predtým, pretože k cene z Euro Effie pribudla aj bronzová cena z najprestížnejšej kreatívnej súťaže v Cannes. Tá išla do Wiktor Leo Burnett za reklamu pre J&T banku. V poradí je to druhá cena (minulý rok doniesla z Cannes bronz Jandl).
Topvar mení majiteľa. Dostáva sa do japonských rúk
Pivné značky Topvar, Šariš a Smädný Mních menia majiteľa a od budúceho roka budú patriť japonskému Asahi Group Holdings. Koncern Asahi Group Holdings ponúkol v aukcii o päť stredoeurópskych pivovarov, okrem Slovenska ide o Česko, Poľsko, Maďarsko a Rumunsko, najvyššiu sumu – 7,3 miliardy eur. Ide o zatiaľ najväčšie prevzatie zahraničných pivovarníckych aktivít zo strany niektorého z japonských pivovarov. Dohoda medzi AB InBev a Asahi bola ohlásená v decembri, podlieha však ešte schváleniu Európskej komisie. Ďalší osud odkúpených značiek teda zatiaľ nie je jasný.
Ošiaľ Pokémoni prepukol aj u nás
Nemôžeme nespomenúť ošiaľ, ktorý vypukol aj u nás a volá sa Pokémon GO - hra, ktorá vznikla na princípe dobre známeho japonského seriálu. Odborníci tvrdia, že za úspechom stojí nostalgia, ktorá sa nám spája so seriálom, a to aj napriek tomu, že štart úplne nevyšiel. Takto ovládnuť životy bežných ľudí by podľa nás chcela každá značka. Uvidíme, komu sa to podarí v roku 2017.
Nový „bič“ na reklamu
Slovenská reklama dostala nového „regulátora“. O etickosť reklamy sa chce postarať nová súťaž, ktorá vznikla tento rok – Sexistický kix. Na začiatku svojej existencie si súťaž vyslúžila kritiku za svoj pôvodný názov Krivý Klinec, ktorý nápadne pripomínal prestížnu súťaž Zlatý Klinec. O pár mesiacov na to už súťaž vydala prvé sexistické reklamy na Slovensku, ktoré navrhujú ľudia.