Výhercom hlasovania poroty spomedzi TV spotov decembrového kola Hodnotenia Stratégií sa stal spot Rodina sa počíta pre neziskovú organizáciu Úsmev ako dar.
Keďže reklama nie je typický kandidát na výhercu, nie je humorná alebo zásadne šokujúca, pozreli sme sa na to, aké emócie ľudia počas sledovania reklamy prejavovali.
Zrkadlenie herečky pomohlo prežiť emócie
Opakovanie alebo zrkadlenie emočného výrazu tváre pomáha sprostredkovanú emóciu prežiť. Dobrou cieľovou skupinou tejto reklamy sú ženy, ktoré sa dokázali stotožniť s rolou dospelej herečky v spote. Sledovaním zmien v ich emóciách vidíme, že v 17. sekunde zrkadlia prekvapenie herečky v momente, keď uvidí dievčatko predávať svoje hračky.
Prekvapenie zo svojej podstaty rýchlo odznie a ženy pod dojmom voice-overu prejavia nesúhlas so situáciou a zvraštia čelo. K tomuto prejavu sa v 23. sekunde pridáva smútok. Obe emócie pretrvávajú až do konca a v závere smútok dominuje.
Smútok neaktivizuje
Smútok je z pohľadu aktivácie človeka skôr pasívnou emóciou. V prípade tohto spotu je smútok hlavnou emóciou, pri ktorej sa v spote prezentuje call-to-action, čo môže mať dopad na konverzie. V lepšom emočnom nastavení sa nachádzali diváci, ktorí reklamu vzhliadli viackrát.
Mária Gablíková, Emotion ID.
Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov; zber prebiehal: 16.1.2017 - 18.1.2017 cez online panel agentúry 2muse.