Spoločnosť Novo Nordisk otvorila citlivú tému obezity. Posolstvo kampane, ktorú vymyslela agentúra applepie, sa snaží odovzdať spoločnosti dôležitú informáciu - obezita je vážny problém - choroba, s ktorou sa ale dá pracovať.
Agentúra pri návrhu kreatívy vychádzala z pohľadu spoločnosti. Ľudia sa na obeziu zvyknú pozerať, ako na zlyhanie jednotlivca. Problém zjednodušujú. Mnohokrát ide o nesprávny pohľad, ktorý sa kampaň snaží meniť - je dobré odvážiť sa a ísť za doktorom.
Súčasťou kampane je aj webová stránka odvaztesa.sk, kde si okrem odborných článkov, môžu čitatelia zmerať svoj BMI index a prípadne vyhľadať najbližšieho odborníka.
“Veľká vďaka celému tímu applepie, režisérovi Jurajovi Janišovi a tímu Playground13 za uchopenie témy obezity so všetkou vážnosťou, ktorá jej prináleží, no súčasne tak citlivo a ľudsky. V Novo Nordisku máme pred sebou ešte dlhú cestu čo sa týka šírenia povedomia o obezite ako chorobe, s ktorou už odborníci vedia pomôcť. Veríme, že aj vďaka applepie sme na túto cestu vykročili tou správnou nohou,“ Anna Kobolková, MSc. marketing manager Novo Nordisk Slovakia.
V spote vidíme smutnú mladú dievčinu s viditeľnou nadváhou, ktorá zdá sa, vyskúšala všetky možnosti ako schudnúť, ale márne. Sprievodný hlas odporúča odvážiť sa navštíviť odborníka.
Vizuálne do videa myšlienku jemne stvárnil režisér Juraj Janiš a tím produkčnej spoločnosti Playground 13. V spote účinkuje reálna protagonistka, ktorá sa rozhodla ísť s kožou na trh, aby pomohla dostať posolstvo kampane medzi ľudí.
Ide o 360-kovú kampaň, ktorú okrem tradičných médií šíria aj podcasty JAU PS TO BOLELO, influenceri, fitness centrá.
Vizitka k projektu:
Klient: Novo Nordisk Slovakia: Martin Trnovský, Anna Kobolková
Strategy Director: Alexander Smik
New Business Director: Katarína Bartová
Ideamaker: Tomáš Kučírek
Creative Director: Matej Králik
Art Director: Matej Králik, Dominik Hasák
Režisér: Juraj Janiš
Produkcia: Playground13
Fotograf: Šymon Kliman