S: Ste rok vo funkcii marketingového riaditeľa. Ktoré kroky považujete za kľúčové?
Určite bolo pre mňa dôležité zžiť sa s tímom a integrovať sa do prostredia novej spoločnosti, obzvlášť v kontexte turbulentných časov a obdobia, ktorými firma a celá kategória prechádzala. Čo sa týka komunikácie značiek, tak za dôležitú považujem taktickú úpravu komunikácie 73-ky, a teda letnú kampaň v minulom roku, keď sme prišli na to, že „Retro hity zo sedemdesiatych rokov“ už v testoch neskórovali tak dobre, ako to bolo na začiatku. Následne sme za krátke obdobie vytvorili pre 73-ku aj novú vianočnú kampaň. Okrem toho sme prešli komplexným procesom revízie celého portfólia našich značiek. V rámci neho majú teraz naše značky presnejšie vyšpecifikovanú pozíciu, rolu a prioritu v rámci portfólia. Okrem toho stihol tím sfinalizovať, pripraviť a uviesť na trh niekoľko kľúčových inovácii: Zlatý Bažant Špeciál Hurbanovská IPA, Zlatý Bažant 0,0 % Pšeničné, dve inovácie Radlerov 0,0 % – Jablko a Pšenica – Citrón, Desperados LIME a iné.
S: V novembri ste vyhlásili tender na reklamné agentúry pre značky Zlatý Bažant '73 a Zlatý Bažant Radler 0,0 %. Nakoniec ste vybrali tri: MADE BY VACULIK, Wiktor Leo Burnett a Free Andy. Prečo?
Naše portfólio podporovaných značiek je veľmi široké a každá značka je iná. Máme značky veľké aj malé, medzinárodné aj čisto lokálne. Máme v portfóliu etablované mainstreamové značky, ale aj remeselné pivné brandy. A každá značka má rozdielne potreby, nároky, ciele, vyžaduje iný prístup a skladbu tímu. A nebolo by jednoduché pre jednu agentúru obsiahnuť celé teritórium týchto potrieb. Agentúra MADE BY VACULIK v rámci tendra obhájila pozíciu a naďalej pracuje pre kľúčovú značku Zlatý Bažant. Značky Zlatý Bažant '73 a Zlatý Bažant Radler sme zverili agentúre Wiktor Leo Burnett, ktorá sa o ich kreatívu starala od ich zrodu. Úplne nová je spolupráca s agentúrou Free Andy, ktorá sa bude starať o rozvoj značiek Krušovice, Desperados, Heineken, Bradáč a Lagunitas.
S: Dnes vidieť na strane klientov skôr snahu konsolidovať počet agentúr, aj kvôli úsporám. Ako hodnotíte s odstupom času toto rozhodnutie?
Toto rozhodnutie vnímam ako efektívne a ako kľúčovú hodnotím afinitu agentúr k daným značkám a väčší fokus na jednotlivé značky a ich špecifické potreby.
S: Aké sú vaše plány so značkou Zlatý Bažant?
Zlatý Bažant je a bude našou kľúčovou a strategickou značkou obrovského významu. Od vzniku v roku 1969 položila mnohé míľniky, bola inovátorom a formovala pivnú kategóriu a pivnú kultúru na Slovensku. Spomedzi inovácií musím spomenúť spustenie prevádzky plechovkovej plniacej linky v roku 1971 ako úplne nového obalového materiálu nápojov v strednej a vo východnej Európe. Aby tento nový obalový materiál dokázal svoju funkčnosť, marketingové oddelenie ho neváhalo poslať v rámci product placementu na viaceré významné slovenské expedície okolo sveta, či dokonca do vesmíru. Alebo uvedenie vôbec prvého nealkoholického p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.