Mykola Kovalenko, BLOCK war with art. Start a CHAIN
StoryEditor

Každý deň vojny, nový plagát. Mykola Kovalenko tvorí plagáty od začiatku invázie na Ukrajinu

15.07.2022, 13:52

Dnes ponúka jedinečné diela vo forme NFT. Ukrajinu môžete takto podporiť aj vy.

Mykola Kovalenko, je grafický dizjanér, ktorý pochádza z Ukrajiny a na Slovensku pôsobí od roku 2015, momentálne v agentúre EFFE Bratislava. Od začiatku vníma veľmi emotívne vojnu na Ukrajine, odkiaľ pochádza. Svoje názory vyjadruje tým, čo mu je blízke - tvorí plagáty. Každý nový deň, znamená pre Mykolu okrem iného, nový vizuál. "Invázia ma hlboko zasiahla. Moje životné motto je "žiť znamená tvoriť". Vojna je v priamom rozpore s mojimi hodnotami, predstavuje deštrukciu a smrť. Preto vyvíjam úsilie, aby som proti nej bojoval," vysvetľuje. Umelec bude dovtedy kresliť tieto plagáty, kým sa na Ukrajine neskončí vojna.

image

Mykola Kovalenko, BLOCK war with art. Start a CHAIN

V súčasnosti prichádza so zaujímavou ponukou. Mykola sa spojil so svojou materskou agentúrou EFFE Bratislava a svoje umenie previedol pomocou technológie blockchain do reálnej podoby vo forme NFT (non-fungible tokens – nezameniteľné tokeny). Prvých 80 plagátov, vytvorených od počiatku vojny, bude k dispozícii na nákup vo forme NFT na platforme opensea.io od pondelka 18. júla 2022. Najvzácnejších 40 kusov obrazov Mykolovej zbierky budú ponúknuté na dražbu ako jedinečné zberateľské predmety od štvrtka 21. júla.

"Svoje umenie som vystavoval po celom svete. Toto je však moja prvá skutočná výstava bez hraníc, a to aj vďaka globálnej technológii blockchain. A možno je dokonca aj tá najdôležitejšia, vďaka svojej myšlienke," dodáva Mykola.

Anglický slogan kampane “BLOCK war with art. Start a CHAIN” je práve odkazom na technológiu blockchain, ktorá sa využíva pre tvorbu NFT tokenov. Heslo tiež poukazuje na akútnu potrebu solidarity.

image

Mykola Kovalenko, BLOCK war with art. Start a CHAIN

Pomôcť Ukrajincom v núdzi predajom obrázkov vo forme NFT tokenov sa rozhodla aj reklamná agentúra Effectivity. "Môj profesionálny život bol vždy o prepájaní sveta kreativity a umenia s reálnym životom okolo nás. NFT sú skvelým spôsobom, ako pomôcť zmeniť náš skutočný svet," povedal Daniel Abrahám, CEO agentúry International Effectivity Group.

Ak máte záujem, pomôcť môžete aj vy. Osemdesiat percent vyzbieraných prostriedkov sa prevedie na transparentný účet v eurách. O použití týchto prostriedkov bude rozhodovať päťčlenná komisia výbor zložená z popredných odborníkov v oblasti marketingu.

Členmi komisie sú Mykola Kovalenko, Dáša Juríková -  Brand Hub Director v Slovenskej sporiteľni, Tatiana Svrčková CSR Senior Specialist v Slovak Telekome, Michal Maruška Managing director z Ringier Slovakia a Daniel Abrahám CEO  International Effectivity Group.

 

Kto je Mykola Kovalenko?

image

Mykola KOvalenko

Je renomovaný ukrajinský grafický dizajnér s viac ako 20-ročnými skúsenosťami v reklamných agentúrach ako Publicis, FCB, LOWE, Saatchi & Saatchi.

Na Slovensku pôsobí od roku 2015, kedy sa zamestnal v agentúre Respect APP. Tam vytvoril napríklad jeho najznámejšiu prácu v slovenskej reklame - Logovariácie pre PSS.

V súčasnosti tvorí reklmné práce pre agentúru EFFE Bratislava.
Mykola je známy svojim aktívnym postojom k spoločnskej situácii. Po zavraždení novinára Jána Kuciaka a jeho partnerky vytvoril projekt Shut up! Voice of democracy in danger. V poste vyzval grafických dizajnérov z celého sveta, aby mu poslali plagáty, ktoré sa týkajú témy slobody slova. Počas dvoch-troch týždňov dostal 384 plagátov z 36 krajín - tie najlepšie sa stali súčasťou putovnej výstavy na Slovensku. 
Jednou z aktuálnych prác v slovenskej reklame je aj vizuálna identita pre Art director´s club, ktorého je sám členom.
 

01 - Modified: 2022-08-03 13:10:47 - Feat.: - Title: Ďalší úspech pre Slovensko. Režisér Maroš Milčík prináša z Berlin Commercial Awards Zlato 02 - Modified: 2022-08-03 08:29:21 - Feat.: - Title: Inšpirácia: Najväčší NFT event. Jedno dielo vytvorilo 15 000 ľudí 03 - Modified: 2022-08-01 15:10:16 - Feat.: - Title: Rad na pomaranče je opäť aktuálny. V kampani pre Jameson Orange 04 - Modified: 2022-08-01 15:32:30 - Feat.: - Title: Tesco mobile s novým konceptom. Hrdinami sú surikaty 05 - Modified: 2022-08-01 11:23:16 - Feat.: - Title: Slovakia Travel má nového šéfa marketingu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. august 2022 19:44