TikTok štatistiky
StoryEditor

V Indii je zakázaný, v Amerike najobľúbenejší, rodičia sa majú pred ním na pozore. TikTok

11.08.2022, 13:30
Autor:
redred

Prinášame najzaujímavejšie štatistiky o TikToku.

Získať štatistiky o užívateľoch a ich správaní na sociálnych sieťach býva pre marketérov často ťažko dosiahnuteľný svätý grál.

 

Navyše TikTok je nová sociálna sieť, ktorá sa so svojimi dátami príliš nechváli, a pritom marketérov by zaiste zaujímali. Portál influencermarketinghub.com sa na túto neľahkú úlohu podujal a zosumarizoval dáta o TikToku z najrôznejších zdrojov, ktoré slúžia na sledovanie štatistík. Vybrali sme najzaujímavejšie z nich. Celý report si môžete pozrieť na tomto odkaze.

 

TikTok má jednu miliardu aktívnych užívateľov

Celosvetovo v januári tohto roka sociálna sieť atakovala hranicu jednej miliardy aktívnych užívateľov mesačne. Podľa známeho štatistického portálu Statista, 23 % z respondentov uviedlo, že pridalo alebo videlo videá publikované na TikToku, prekvapivo 33 % respondentov uviedlo, že o TikToku nikdy nepočulo. Napriek tomu vysoký počet užívateľov hovorí v prospech TikToku. Je však dobre známe, že úspešnosť aplikácií, ako je TikTok, kolíše podľa sezonality, a pod ich dáta sa podpísala napríklad aj pandémia.

 

Užívatelia na TikToku strávia viac než 850 minút mesačne

Podľa Statista sa takto správajú americkí užívatelia aplikácie.

 

Za jednu minútu 167 miliónov video videní 

V roku 2021 Statista urobila prieskum toho, čo užívatelia robia počas „internetovej minúty“ (pojem, ktorý označuje 60s aktivitu na internete) a zistila, že ľudia skonzumovali stovky tisíc hodín obsahu, posielali, scrollovali, nahrávali, písali správy. A tiež pozerali videá na TikToku, konkrétne im za jednu minútu pripísali vyše 160 miliónov videní.

 

1 milión videní videa denne

Ako to už býva, aj TikTok si užil svoju slávu hneď potom, ako ho vlastníci uviedli na trh. Krivka sledovanosti a zvedavosti budúcich užívateľov prudko vystrelila. Počas prvého roka vývoja TikTok dosiahol míľnik jedného milióna videní videí denne.

 

Americká najsťahovanejšia aplikácia v App Store

V roku 2021 Apple vydal štatistiku najsťahovanejších aplikácií a hier (platených i zadarmo). TikTok sa ocitol na vrchole rebríčka najsťahovanejších aplikácií dostupných v App Store zadarmo. Nasledoval Youtube, Instagram, Snapchat a Facebook. Rok predtým sa ocitol na druhom mieste – nedokázal poraziť aplikáciu Zoom (v čase pandémie z logických dôvodov).

 

Na TikToku si môžete vybrať z 35 jazykov

V počte jazykov, ktoré si môžete zvoliť v aplikácii, nie je stále jasno. Z dát, ktoré TikTok sem tam poskytne, vyplýva, že je dostupný v 35tich jazykoch. Toto číslo môže kolísať v závislosti na tom, v koľkých krajinách je momentálne TikTok povolený.

 

80 % tržieb pochádza z čínskeho trhu

Zatiaľ čo TikTok generuje najväčší podiel tržieb práve na čínskom trhu, situácia pred niekoľkými rokmi (pred príchodom reklám) bola diametrálne odlišná. V tom čase 42 % tržieb pochádzalo z amerického trhu, dnes americký trh predstavuje len 8 %. Nepočítame tu však tržby z čínskych Android zariadení. To by mohlo zamiešať karty. Avšak je známe, že v roku 2020 tržby pochádzajúce z Číny predstavovali takmer 90 % celkových tržieb. V roku 2021 si TikTok pripísal tretie miesto, čo sa týka tržieb v Európe. Predbehol ho len Tinder a Disney+.

 

Väčšina užívateľov používa na TikTok Android

Táto štatistika nie je prekvapením, keďže celkovo Android zariadenia prevládajú nad iOS zariadeniami. Výnimku tvorí iba americký trh, kde prevládajú užívatelia iPhonov, a tak aj TikTok je na tomto trhu častejšie sťahovaný do Apple telefónov.   

image

Digitálny týždeň: Tínedžeri už strávia viac času na TikToku ako na YouTube

 

Väčšina užívateľov sa k TikToku vracia niekoľkokrát denne

90 % užívateľov použije TikTok niekoľkokrát denne, podľa oficiálnych štatistík TikToku, na ktoré portál odkazuje. Podľa vývojára aplikácií a bezpečnostných softvérov Qustodio, na ktorého portál rovnako odkazuje, deti vo veku 4 – 15 rokov strávia v priemere 75 minút denne pozeraním TikTok videí. Prieskum vykonali na vzorke amerických a španielskych detí v roku 2020. Ak by sme z prieskumu vyňali španielskych respondentov, zistili by sme, že americké deti vo veku 4 – 15 rokov strávia pri TikTok videách oveľa viac času – až 87 minút denne.

 

V roku 2021 TikTok zaznamenal vyše 1 milión inštalácií v Európe

TikTok tak opäť atakuje prvú priečku, tentokrát medzi nehernými aplikáciami.


TikTok medzi najobľúbenejšími na americkom trhu

Celkovo je nutné spomenúť, že svoje prvenstvá v obľúbenosti si medzi sebou vymieňajú sociálne siete Snapchat, TikTok a Instagram. Zdá sa, že každá sociálna sieť má čo to ponúknuť americkému tínedžerovi a o TikToku sa začína hovoriť ako o sieti, ktorá dokáže rásť so svojimi užívateľmi. Statiska dodáva, že v genderovom rozdelení prevládajú ženy. Až 61 % amerických užívateľov TikToku sú práve ženy.

 

Užívatelia TikToku sa vidia ako trendsetteri

Podľa dát, ktoré nájdete na blogu G.W.I., užívatelia TikToku označujú seba ako tvorcov hudby (22 % z nich), čo predstavuje o 19 % viac než bežní užívatelia internetu.

 

TikTok v Indii dvakrát zakázaný

Hoci TikTok žnie slávu vo svojej rodnej krajine (v Číne, kde ho stále nazývajú pôvodným názvom Douyin, názov TikTok mu bol prisúdení až pri vstupe na medzinárodné trhy), v Indii si vyslúžil rovnakú popularitu. Najväčší úspech zaznamenal v roku 2019 a 2020, kedy rástol tak rapídne (počet stiahnutí v Indii bol v tomto období najvyšší zo všetkých trhov), že ho indická vláda na chvíľu zakázala. Tento krok stál TikTok 15 miliónov nových užívateľov. A neskôr v roku 2020 tak vláda urobila znova. Zákaz je trvalý a platí dodnes. Indickí užívatelia sa tak vo svojich telefónoch do TikToku nedostanú. Dôvodom na zákaz je ako inak politické rozhodnutie – indická vláda sa obávala prílišného napojenia na Čínu, a to najmä v čase, kedy hranice medzi týmito dvomi krajinami boli politicky nestabilné. Ďalším dôvodom mala byť obava z toho, že indické deti sa ľahko dostanú k nevhodnému obsahu. Napriek tomu TikTok vykázal v Indii vyše 99 miliónov inštalácií počas prvých šiestich mesiacov rok predtým, ako vláda túto sieť zakázala. Urobila tak napriek tomu, že TikTok musel v Indii prepustiť väčšinu zamestnancov.

Zakázať TikTok nie je iba nápad vládnych predstaviteľov, ale k zákazu pristupujú aj samotní rodičia detí. Podľa softvérovej firmy Quastodio, ktorá vykonala prieskumu, TikTok sa stal sieťou, ktorá bola najčastejšie blokovaná rodičmi naprieč všetkými regiónmi. Po TikToku nasledoval Instagram, Snapchat a nakoniec Facebook.

 

01 - Modified: 2022-08-09 12:04:20 - Feat.: 0 - Title: Letisko Košice spustilo TikTok kanál 02 - Modified: 2022-08-04 09:45:12 - Feat.: 0 - Title: Britská vláda zrušila účet na TikToku. Obáva sa úniku dát do Číny 03 - Modified: 2022-07-29 11:24:32 - Feat.: 0 - Title: Nie som živý billboard, hovorí Tomáš. Slovenskí TikTokeri prezradili, koľko zarobia na spoluprácach 04 - Modified: 2022-07-20 13:11:34 - Feat.: 0 - Title: Na TikTok sa pridala ďalšia automobilka. Hyundai chce na sieti predovšetkým zabávať
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 07:46