Online nakupovanie
StoryEditor

Pri výbere e-shopu reklama nerozhoduje, hovorí prieskum. Čo je teda kľúčové?

09.10.2022, 00:00

Kľúčovým faktorom pri výbere e-shopu je pre Slovákov doprava zadarmo. Ale aj cena tovaru. 

Až 98 % Slovákov nakúpilo v internetových obchodoch aspoň niekedy, pričom minimálne raz za štvrťrok je to 73 % respondentov. Najčastejšie využívajú nákupy prostredníctvom internetu respondenti vo veku 25-34 rokov, vysokoškoláci, ľudia z veľkých miest a ľudia s príjmom nad 1666 EUR.

Najmenej cez internet nakupujú respondenti vo veku nad 55 rokov, ľudia so základným vzdelaním alebo bez maturity a s príjmom do 830 EUR.

„Medzi hlavné dôvody, prečo opýtaní nenakupujú v internetových obchodoch patrí, že sa obávajú podvodoch na kvalite tovaru a následne, že si radšej produkt osobne prehliadnu a overia si, či im vyhovuje. Nasledujú dôvody, ako je obava so zneužitia údajov a taktiež neochota čakať na dodanie tovaru. Medziročne neprišlo k zmene hlavných dôvodov,“ približuje Marek Zámečník, obchodný riaditeľ pre Česko a Slovensko vo výskumnej agentúre Nielsen Admosphere.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, 40 % respondentov, ktorí nakupujú v internetových obchodoch zároveň vôbec nenakupuje v zahraničných a naopak, 2 % nakupuje len v nich. Najviac v zahraničných e-shopoch nakupuje najmladšia veková skupina. Viac v nich nakupujú taktiež muži, ľudia s vysokoškolským vzdelaním a z malých miest.

„Najsilnejším motivátorom pre nákup v zahraničnom internetovom obchode sú jednoznačne lepšie ceny, značným dôvodom je aj nedostupnosť tovaru v slovenských internetových obchodoch a lepší výber,“ dodáva Marek Zámečník.

Najviac respondentov realizuje nákup na internete prostredníctvom mobilného telefónu, nasleduje notebook, pevný počítač a tablet.

Do najbližšieho obdobia plánuje až 61 % Slovákov nakupovať v podobnom rozsahu ako doteraz, 12 % o niečo viac a 17 % chce realizovať menej nákupov v e-shopoch.

74 %

Internetovej populácie nakupuje v e-shopoch aspoň raz za štvrťrok

72 %

Respondentov nakúpilo v e-shope počas posledného mesiaca

52 %

Slovákov realizovalo nákup 7 a viackrát za rok

201 – 500 €

Je najčastejšie minutá suma za nákup v poslednom roku

94 %

Ľudí má s nákupom na internete pozitívnu skúsenosť

85 %

Slovákov využíva internetové porovnávače cien

45 %

Slovákov pri nákupe v e-shope najčastejšie platí kartou cez internet. Nasleduje hotovosť-dobierka a bankový prevod

18 %

Respondentov nakúpilo za posledných 12 mesiacov v internetovom obchode potraviny

 

TOP 3 dôvody nákupu v e-shope v prípade vyššej ceny tovaru: 

 

44 % Skúsenosti s nákupom

41 % Forma doručenia

36 % Dôveryhodnosť

 

Dôvody pravidelných návštev e-shopov: 

Potrebujem niečo kúpiť, hľadám, kde je lepšia ponuka 55 %

Potrebujem niečo kúpiť, hľadám len info o tovare      ;38 %

Surfujem a hľadám novinky       21 %

Oslovuje ma reklama alebo akcie             11 %

O prieskume:

E-Commerce štúdiu realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere pre Slovenskú asociáciu elektronického oobchodu technikou jednotného online dotazníka metódou CAWI na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov – internetovej populácie SR vo veku 15 a viac rokov. Respondenti boli vybraní zo Slovenského národného panelu. Terénny zber dát sa uskutočnil v období 10. 5. 2022 – 15. 5. 2022.

01 - Modified: 2024-07-24 09:09:44 - Feat.: - Title: Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí 02 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 03 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív 04 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 05 - Modified: 2024-01-18 09:59:51 - Feat.: - Title: Toto bude 5 najsilnejších trendov v e-commerce pre rok 2024
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. december 2024 20:49