CSR príloha Stratégií
StoryEditor

Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami

03.11.2022, 13:22

Stratégie prinášajú na trh novú prílohu, inšpirácie aj rady ako komunikovať a vyhnúť sa zeleným klišé. 

CSR, ESG a ktovie čo ešte ďalšie nás čaká. Zodpovedné témy totiž hýbu firmami. Tie, ktorým záleží nielen na zisku (pozor, zisk nie je zlý), ale aj na tom, ako naša krajina, spoločnosť, komunita vyzerajú, robia dobro. Alebo aspoň podporujú takéto pozitívne projekty. Trvalá udržateľnosť môže mať rôznu podobu a je iba na konkrétnej firme, pre ktorú sa rozhodne.

Pre konkurencieschopnosť podnikov bude v budúcnosti dôležitá aj schopnosť dosiahnuť udržateľnú budúcnosť svojho podnikania, v spoločenskej oblasti aj smerom k životnému prostrediu. Organizácie musia na tieto aspekty myslieť pri rozhodovaní a plánovaní svojich stratégií. Komu záleží na budúcnosti, sa jednoducho musí transformovať na udržateľný podnik. Práve o tom je táto komerčná príloha Stratégií. Ako byť zodpovednou firmou, ako podnikať s ohľadom na minority, s dôrazom na vzdelávanie či ekológiu.

ESG a CSR – skratky, o ktorých treba komunikovať, ale rozumne. Daniel Rabina sa špecializuje práve na poradenstvo a PR pre firmy a učí ich, ako to robiť bez zbytočného preháňania a greenwashingu. V rozhovore, ktorý pripravila kolegyňa Martina Nevolná, hovorí, že greenwashing je dôsledkom nadužívania a nekorektnej interpretácie pojmov ako udržateľné, eko, bio, carbon free, zero-waste.

„Problém je, ak sa nechajú strhnúť trendovou vlnou a bez rešpektu voči sémantike a dátam začnú strieľať atraktívne pôsobiacimi pojmami hlava-nehlava. Stáva sa to aj na úrovni menších firiem, kde sa ráno osvietený majiteľ zobudí s myšlienkou, že od dnes budú hovoriť, akí sú EKO, a na obed to už prenášajú na sociálne siete, ich web je ‘premaľovaný‘ na zeleno a do názvov produktov pridajú všetky možné zelené klišé,“ hovorí expert na komunikáciu. Prečítajte si, ako sa to dá celé uchopiť rozumne a zostať udržateľný aj „príčetný“.

Okrem toho vám prinášame inšpiráciu pozitívnych príkladov firiem, ktoré nenasledujú, ale udávajú trendy. Aj v CSR a ESG.

Čítajte v prílohe Stratégií CSR: Trendy zodpovedných firiem. 

01 - Modified: 2022-11-18 10:42:23 - Feat.: - Title: Transformácia firmy na udržateľný podnik: Ako si definovať strategické piliere a vyrátať uhlíkovú stopu 02 - Modified: 2022-11-07 14:06:18 - Feat.: - Title: Z udržateľnosti sa stáva komunikačný smog 03 - Modified: 2022-11-04 07:01:32 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií Outdoor/Indoor 2022: Prečo je vonkajšia reklama stále obľúbená? 04 - Modified: 2021-02-17 11:49:20 - Feat.: - Title: Spoločenská zodpovednosť firiem: Pandémia náš pohľad na CSR nezmenila 05 - Modified: 2021-02-15 20:02:56 - Feat.: - Title: Spoločenská zodpovednosť firiem: Pandémia priniesla veľkú vlnu spolupatričnosti
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2022 11:43