Predchádzať tomu bude výber shortlistovaných prác, ktorých zoznam bude zverejnený v pondelok 17. apríla. Pred samotným vyhlásením výsledkov budú shortlistované tímy v kategóriách DIGITAL, MARKETERS, MEDIA a PR prezentovať svoje súťažné výstupy aj pred verejnosťou.
Už tradične sa najväčšej obľube v počte registrácii teší medzi súťažiacimi kategória PRINT. Druhou najpopulárnejšou sa možno aj po minuloročnom úspechu a zisku ZLATA v Cannes stala kategória MEDIA.
DIGITAL - 27 prihlásených prác
FILM - 12 prihlásených prác
MARKETERS - 3 prihlásené práce
MEDIA - 30 prihlásených prác
PR - 21 prihlásených prác
PRINT - 32 prihlásených prác
Vypracované súťažné príspevky je možné zhliadnuť a sú zverejnené na stránke www.younglions.sk.
Aktuálne sa hodnotením a zostavovaním shortlistu zaoberá porota súťaže, na ktorej čele stojí Martin Motáček (Wiktor Leo Burnett).
Porota Young Lions Slovakia pozostáva zo šiestich porotcov kmeňovej poroty, ktorí hodnotia všetky súťažné kategórie.
V každej kategórii sa k nim ešte pridávajú špecialisti a zástupcovia partnerov.
V tomto ročníku je porota v zložení:
Kmeňová porota:
Martin Motáček (CW) - Wiktor Leo Burnett - predseda poroty
Denisa Pajkošová (AD) - Ateliér Pútnici
Ondrej Kořínek (CW) - Zaraguza
Martin Polakovič (CW) - This is Locco
Eva Myjavcová (CW) - FreeAndy
Matej Králik (AD) - Apple Pie
Digital:
Špecialista: Šimon Gál, Elite/Monday Lovers
Zástupcovia partnera do poroty YL: Jozef Šajdík (iProspect), Martina Dobrovodská (MBWW)
Media:
Špecialisti: Andrej Matyas (Mindshare),Michal Behúnek (ZenithMedia), Miroslav Roško (Dentsu)
Zástupcovia partnera do poroty YL: Karina Maciková - Expert médií, Klaudia Linkeschová, Sr.špecialista stratégie značky
FILM:
Špecialista: Dano Dekan
Zástupcovia partnera do poroty YL: Michal Foltýn, Head of PR, Martin Volek, podpredseda predstavenstva
MARKETERS
Špecialista: Milada Halová (Tatra banka)
Zástupcovia partnera do poroty YL: Ivana Semjanová, Marketing Director JOJ GROUP, Kristián Seffer, vedúci oddelenia sociálnych služieb a digitálneho marketingu
PR
Špecialista: Soňa Lexmanová (APRSR)
Zástupcovia partnera do poroty YL: Zuzana Kolčáková, Public Relations Communications Specialist, Marta Cesnaková, Corporate Communication Team Lead & Spokesperson
Špecialista: Mikina Dimunová
Zástupcovia partnera do poroty YL: Radoslava Stratená, Senior Brand Manager, Adam Košinár, Junior Brand Manager
Partneri súťaže
Partneri súťaže podporujú jednotlivé kategórie a pri zadaniach zväčša vystupujú ako zadávatelia. Vďaka tomuto systému je Slovensko jedným z mála reprezentantov Cannes Lions vo svete, ktorí majú v národnom kole súťaže zadania pre reálnych klientov a zároveň aj možnosť realizácie víťazných prác.
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov 6 súťažných kategórii, partnermi jednotlivých kategórií sú:
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - BRATISLAVA TOURIST BOARD
Marketers – TV JOJ
Media - Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálni partneri: Shutterstock, PRETLAK
O súťaži Young Lions
Víťazi národného kola súťaže Young Lions postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions, ktoré sa uskutoční v termíne od 19. do 23. júna. Víťazi kategórií národného kola získavajú letenku, ubytovanie a festival pas na najprestížnejší festival kreativity na svete Cannes Lions, kde môžu tráviť týždeň nielen porovnávaním síl s kreatívcami z celého sveta, ale aj na prednáškach top ľudí z biznisu či kultúry. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.