Nenápadná platforma na zdieľanie vertikálnych videí sa počas niekoľkých rokov vyšplhala medzi komunikačnú elitu. Odhaduje sa, že vo svete má TikTok viac ako miliardu mesačných používateľov, a teda ľudí, ktorí ho otvoria minimálne raz mesačne. Na Slovensku aplikáciu používa podľa prieskumu agentúry Neopublic každý štvrtý Slovák. Toto číslo už stojí za povšimnutie aj v prípade značiek hľadajúcich príležitosti na oslovenie predovšetkým mladšej cieľovej skupiny.
TikTok si rýchlo získal pozornosť aj iného publika, ktorého namiesto konzumácie populárneho obsahu zaujíma skôr regulácia a zabezpečenie masovo zbieraných dát. Čínska aplikácia od začiatku dráždi nízkou transparentnosťou týkajúcou sa zabezpečenia súkromia používateľov a spracovávania údajov. Situácia sa vyhrotila v posledných týždňoch, keď sa začal TikTok skloňovať aj v súvislosti s potencionálnym rizikom napojenia na čínsku vládu.
Zostáva vám 91% na dočítanie.