StoryEditor

Problémy PR agentúr: Primerané odmeny, vysoká fluktuácia a mladí, ktorí sú občas ako trabant

07.06.2023, 12:59
  • Čo riešia aktuálne PR agentúry? A ako sa snažia získať si mladé talenty? Na to odpovedali zástupcovia PR agentúr.  
  • Martin Dobiš: Interne nás najviac trápi nedostatok seniorov, ktorí chýbajú aj na pracovnom trhu, a neochota juniorov tvrdo pracovať a učiť sa.
  • Diana Dobrucká: Na uspokojenie rôznorodých potrieb klientov sú potrební kvalitní ľudia. Nie je vždy ľahké nájsť na trhu hotového človeka v oblasti, ktorú práve potrebujeme zastrešiť.
  • Veronika Deckerová: Komunikácia sa nedá vypnúť, nemá žiadny ON a OFF gombík, z logiky veci teda vyplýva, že ju nemôže robiť každý.
  • Roman Záhorec: Najväčší problém je nedostatok talentov, o ktoré dnes bojujeme s ďalšími komunikačnými brandžami.
  • Kompletnú anketu si môžete prečítať v článku nižšie. 
  • Anketa je súčasťou pravidelnej ročenky PR agentúry 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku

S akými problémami bojujete vo vnútri vašich agentúr? Aké sú najväčšie výzvy na to, aby ste dokázali uspokojiť potreby klientov?

image

Experti PR agentúr: Verejnej diskusii vládnu fámy a klebety (anketa Stratégií)

image

Martin Dobiš, PR Clinic

Martin Dobiš

CEO

PR Clinic

Interne nás najviac trápi nedostatok seniorov, ktorí chýbajú aj na pracovnom trhu, a neochota juniorov tvrdo pracovať a učiť sa. Hlavne u mladých ľudí sa prejavuje dôraz na work-life balance, s ktorým absolútne súhlasím. Niekedy sa však podobajú na Trabant. Majú malý výkon a veľkú spotrebu.

image

7 trendov v PR: Menia sa očakávania od novinárov i platformy komunikácie

Rast nákladov sa v živote agentúry prejaví len na energiách, ktoré však nie sú nijakou významnou položkou. Mzdy sú vždy investícia do kvalitných ľudí. Avšak na to, aby sme ich vedeli zaplatiť, udržať si ich a mohli tak poskytovať kvalitné služby, potrebuje agentúra vyjednať s klientom primeranú obmenu. Práve tieto položky bude potrebné aj vzhľadom na rast inflácie prehodnotiť.

image

Ľubica Turčanová, CEO, Black Apple

Ľubica Turčanová

CEO

Black Apple

Asi ako všade je to personálny deficit, vysoká fluktuácia. Samozrejme, v kreatívnom priemysle sa to dá očakávať, ale miestami je to náročné, pretože samotné PR sa na vysokej škole nenaučíte. Veľký priestor preto vidím vo vzdelávaní mladých ľudí na školách. Mnohí si myslia, že vedia robiť PR, ale v konečnom dôsledku v praxi je to pre nich veľká neznáma.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-05 13:46:43 - Feat.: 0 - Title: Experti PR agentúr: Verejnej diskusii vládnu fámy a klebety (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2024-10-30 08:54:20 - Feat.: 0 - Title: PR agentúry 2023: Výzvy a trendy v public relations
01 - Modified: 2024-05-28 10:24:05 - Feat.: - Title: Karol Lovaš: Novinárčina sa stala aktivistickou a angažovanou a potrebuje sa dostať do normálu 02 - Modified: 2024-03-13 09:57:25 - Feat.: - Title: Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky 03 - Modified: 2024-01-03 09:40:54 - Feat.: - Title: Seniori sa cítia podceňovaní, mladí chcú žiť zdravšie. Vyplýva to z prieskumu oh my DOT a Ipsos 04 - Modified: 2023-11-21 09:59:34 - Feat.: - Title: Zelené kampane musia byť úprimné, inak spotrebitelia pretvárku odhalia 05 - Modified: 2023-11-14 08:59:01 - Feat.: - Title: Prieskum od NEUROPEA: Slováci stále milujú SMS-ky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 05:01