Jej členov trápia podobné problémy ako celý kreatívny priemysel – nedostatok talentov a zvyšujúce sa ceny. O týchto, ale aj o ďalších témach sme sa rozprávali s prezidentkou Asociácie public relations SR Soňou Lexmanovou.
Kto je Soňa Lexmanová?
Začínala ako televízna reportérka, neskôr sa presunula do oblasti filantropie a PR. Angažuje sa v neziskovom sektore, je členkou Rady vlády pre mimovládne neziskové organizácie. V súčasnosti pôsobí ako Managing Director SKPR STRATEGIES a zároveň je prezidentkou Asociácie public relations SR.
Presne pred rokom ste v rozhovore pre Stratégie povedali, že PR odvetvie potrebuje popracovať na svojom PR. Aké kroky ste v tomto smere podnikli a čo sa vám podarilo?
Naším cieľom je stať sa etablovanou, plne akceptovanou časťou kreatívneho priemyslu a tiež si sústavne budovať imidž komunikačných odborníkov, vďaka ktorým je dialóg medzi firmami, verejnými organizáciami, neziskovkami a ich cieľovými publikami nielen konštruktívny, ale aj relevantný a užitočný. A na tom je potrebné neustále pracovať. Aj z tohto dôvodu sú pre asociáciu dôležité témy ako férový tender, etika v komunikácii či atraktivita brandže.
Ak má odvetvie dobrý imidž, stáva sa zaujímavejším ako zamestnávateľ, obchodný partner a tiež naberá na váhe v rámci širšej spoločnosti. Nechcem tvrdiť, že na imidži odvetvia už nepotrebujeme pracovať, práve naopak. Na druhej strane som presvedčená, že je za nami ako asociáciou, ako aj za našimi členmi kus dobrej práce, ale málo sa tým chválime. Slovenské PR je kvalitné, robí užitočné a kreatívne kampane, podieľa sa na mnohých verejnoprospešných iniciatívach, ktoré by bez neho buď nevznikli, alebo by neboli také úspešné. Faktická, vecná a transparentná komunikácia musí mať svoje miesto v každej slušnej spoločnosti. A nám na tom prirodzene záleží.
Zostáva vám 86% na dočítanie.