StoryEditor

Distribúcia dokáže značke výrazne pomôcť

Dobrá distribúcia je neoddeliteľnou súčasťou každej úspešnej značky. Mnohé firmy však na ňu nekladú dostatočný dôraz. Na predaj svojich služieb a produktov sa spoliehajú intuitívne, čo je chyba. Ako vám môže pomôcť správne nastavenie distribúcie, aby ste zvýšili a zefektívnili predaj?

Distribúcia má v marketingovom mixe dôležité miesto. Po produkte (product) a cene (price) ide o ďalšie marketingové P, ktoré poznáme aj ako miesto (placement). Distribúcia však nie je len o mieste predaja. Zahŕňa oveľa viac. Napríklad predajné kanály, pokrytie trhu, logistiku, prepravu, skladový manažment a balenie, doručenie či miesto predaja, ktorým môže byť e-shop alebo konkrétna predajňa. Dobrá distribúcia je základom predaja každej úspešnej značky a spočíva v sprístupnení a rozptýlení produktov a služieb na trhu a v ich dopravení ku konečným zákazníkom. Môžete sa k nim dostať buď priamo, alebo cez rôznych členov odbytového kanála.

Ak by výrobca realizoval distribúciu sám, značne by tým stúpli jeho náklady i cena produktov. Na distribúciu sa môžeme pozerať z hľadiska výrobcu (dodávateľa), ale aj samotného distribútora. V prvom rade spočíva vo vytvorení predajných kanálov a ich riadení. Problémom je, že mnohé firmy na to nemyslia. Neovládajú ani dôležitú distribučnú zásadu, ktorá znie: Kým nemáte vybudovanú distribúciu na základe stanoveného cieľa, nechoďte do komunikačnej kampane. Zbytočne by ste komunikovali niečo, k čomu sa zákazníci nebudú môcť dostať.

Firmy si môžu vybrať z niekoľkých odbytových ciest

Pre manažment každej spoločnosti by malo byť rozhodovanie o využití odbytových kanálov prioritou, pretože má vplyv na všetky strategické rozhodnutia. Aj na nastavenie cenovej politiky, keďže je rozdiel, ako sa nastaví cena produktov pre predaj cez veľkoobchod a mal...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-24 09:09:44 - Feat.: - Title: Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí 02 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 03 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 04 - Modified: 2024-01-18 09:59:51 - Feat.: - Title: Toto bude 5 najsilnejších trendov v e-commerce pre rok 2024 05 - Modified: 2024-01-17 13:14:34 - Feat.: - Title: Slovenským e-shopom rastú objednávky aj obraty, koniec roka bol silný
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2024 19:00