StoryEditor

Distribúcia dokáže značke výrazne pomôcť

Dobrá distribúcia je neoddeliteľnou súčasťou každej úspešnej značky. Mnohé firmy však na ňu nekladú dostatočný dôraz. Na predaj svojich služieb a produktov sa spoliehajú intuitívne, čo je chyba. Ako vám môže pomôcť správne nastavenie distribúcie, aby ste zvýšili a zefektívnili predaj?

Distribúcia má v marketingovom mixe dôležité miesto. Po produkte (product) a cene (price) ide o ďalšie marketingové P, ktoré poznáme aj ako miesto (placement). Distribúcia však nie je len o mieste predaja. Zahŕňa oveľa viac. Napríklad predajné kanály, pokrytie trhu, logistiku, prepravu, skladový manažment a balenie, doručenie či miesto predaja, ktorým môže byť e-shop alebo konkrétna predajňa. Dobrá distribúcia je základom predaja každej úspešnej značky a spočíva v sprístupnení a rozptýlení produktov a služieb na trhu a v ich dopravení ku konečným zákazníkom. Môžete sa k nim dostať buď priamo, alebo cez rôznych členov odbytového kanála.

Ak by výrobca realizoval distribúciu sám, značne by tým stúpli jeho náklady i cena produktov. Na distribúciu sa môžeme pozerať z hľadiska výrobcu (dodávateľa), ale aj samotného distribútora. V prvom rade spočíva vo vytvorení predajných kanálov a ich riadení. Problémom je, že mnohé firmy na to nemyslia. Neovládajú ani dôležitú distribučnú zásadu, ktorá znie: Kým nemáte vybudovanú distribúciu na základe stanoveného cieľa, nechoďte do komunikačnej kampane. Zbytočne by ste komunikovali niečo, k čomu sa zákazníci nebudú môcť dostať.

Firmy si môžu vybrať z niekoľkých odbytových ciest

Pre manažment každej spoločnosti by malo byť rozhodovanie o využití odbytových kanálov prioritou, pretože má vplyv na všetky strategické rozhodnutia. Aj na nastavenie cenovej politiky, keďže je rozdiel, ako sa nastaví cena produktov pre predaj cez veľkoobchod a mal...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-02 16:46:52 - Feat.: - Title: Black Friday: eCommerce trh hlási medziročný pokles o 10%, no zďaleka nejde o čierny scenár 02 - Modified: 2025-11-25 10:38:44 - Feat.: - Title: Ako zachrániť e-commercové prepady? Zabudnite na covidové roky, presuňte focus na kreatívu a buďte flexibilní 03 - Modified: 2025-09-22 11:19:07 - Feat.: - Title: Slovenské a české e‑shopy tápajú v dátach a cenotvorbe. Polovica priznáva problémy 04 - Modified: 2025-07-23 09:03:39 - Feat.: - Title: Slovenský e-commerce za 2. kvartál 2025 znovul rástol, skokan inteligentné prstene 05 - Modified: 2025-07-17 11:13:03 - Feat.: - Title: Zaujímavé dáta za prvý polrok 2025: Slovenský e-commerce aj naďalej v raste
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 11:52