StoryEditor

Swappie v novej kampani s Benom Cristovaom podporuje myšlienku repasovania smartfónov

21.07.2023, 14:27
Autor:
redred

Fínska spoločnosť Swappie, ktorá vykupuje a predáva repasované iPhony, pokračuje v spolupráci s Benom Cristovao a od júna 2023 má ďalšiu videokampaň. Autorom kreatívy je zároveň hudobník a spevák. 

Vo svojom videu hovorí: „Repasuj telefón a ušetríš planéte 61,5 kilogramov skleníkových plynov.“ Kampaň cieli predovšetkým na mladšie publikum, ktoré sa zaujíma o témy životného prostredia. Podľa prieskumu agentúry Kantar pre Swappie na Slovensku má zbytočne veľa spotrebiteľov predsudky voči repasovaným smartfónom.

„Hlavným prínosom repasovaných telefónov je predovšetkým obrovská úspora emisií. Spočítali sme, že v roku 2021 každý repasovaný telefón vďaka predĺženiu svojej životnosti ušetril v priemere 61,5 kg uhlíkových emisií. Zodpovedajúci prínos má život jedného vysadeného stromu počas 10 rokov. A z toho vychádza hlavné oznámenie kampane."

„Zjednodušene možno tiež povedať, že pokiaľ predĺžime život telefónu o dva roky, ušetríme dve tony emisií. Cielime predovšetkým na ľudí, ktorým je blízka téma cirkulárnej ekonomiky a udržateľnosti. Nemusia to byť nutne fanúšikovia Applu, vďaka špecifickému zameraniu značky sa nám darí konvertovať aj užívateľov Androidu,“ uvádza Simona Sedlárová, Country Manažérka Swappie pre český a slovenský trh.

Swappie.

Ben Cristovao k spotu uviedol: „Myšlienka repasovania telefónov a vecí, ktoré denne používame – pokojne aj starého bicykla, skejtu, oblečenia, jednoducho všetkého, čomu sa dá dať druhý život, mi je blízka. Dnešná moderná spoločnosť nám dáva ten komfort, že si môžeme snáď čokoľvek objednať cez pár klikov na telefóne a často do koša smerujú veci, pri ktorých by pritom stačilo len trochu práce a budú zase skvele fungovať. Myslím si, že služba, ktorú Swappie ponúka, je skvelá a má veľký zmysel. Preto som rád, že sme túto spoluprácu predĺžili a nachystali ďalšie video.”

Fínska spoločnosť Swappie bola založená v Helsinkách v roku 2016. Teraz pôsobí v 24 krajinách, na Slovensko prišla v roku 2021. Ponúka užívateľsky jednoduchú a bezpečnú cestu, ako si repasovaný telefón kúpiť, na rovnakom mieste svoj starý predať a ešte tým minimálne zaťažovať planétu.

image

Swappie.

Len v roku 2021 pomohlo Swappie ušetriť toľko ton oxidu uhličitého, že by to stačilo na vysádzanie niekoľkých kilometrov vyrasteného lesa. Na udržateľnosť dbá aj samotný chod firmy a Swappie tak bude od roku 2024 využívať iba elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Svoje repasované iPhony navyše doručuje v udržateľných obaloch.

Väčšina spotrebiteľov si napriek tomu nikdy nekúpila repasovaný smartfón. Agentúra Kantar vykonala prieskum, prečo to tak je. Viac ako tretina spotrebiteľov (32 percent) uviedla ako dôvod stav batérie, ďalej funkčnú kvalitu nového telefónu (41 percent) a absenciu známok opotrebovania (23 percent). 

image

Swappie.

„Výroba nových chytrých telefónov produkuje viac ako 100 miliónov ton CO2 ročne, zatiaľ čo elektroodpad je najrýchlejšie rastúcou formou odpadu na planéte. 83 percent emisií spojených so smartfónmi sa uvoľňuje počas výroby vrátane ťažby surovín, prepravy a prvého roku životnosti. Začiatkom tohto roka Brusel navrhol právne predpisy na podporu práva spotrebiteľov na opravu, čo je krok správnym smerom," komentoval Jori Ahvonen, CTO spoločnosti Swappie a zároveň dodal:

„Musíme však ísť ešte ďalej a zabezpečiť, aby boli zakázané všetky praktiky, ktoré obmedzujú nezávislé opravy prostredníctvom procesov, ako je serializácia, obmedzenie distribúcie dielov a prístupu k návodom. Spotrebitelia by mali mať možnosť vyhľadať cenovo dostupný a kvalitný servis u poskytovateľa, ktorého si vyberú, a v žiadnom prípade by nemalo dôjsť k zhoršeniu funkčnosti výrobku, pretože oprava bola vykonaná mimo siete pôvodných výrobcov. To je jediný spôsob, ako účinne podporiť opravovanie pred výmenou.“ 

01 - Modified: 2023-10-06 11:37:21 - Feat.: - Title: Moderné marketingové dilemy: Je dôležitejší výkonnostný marketing alebo budovanie značky? 02 - Modified: 2023-08-15 11:04:06 - Feat.: - Title: Kantar BrandZ: Najhodnotnejšie značky sveta sú Apple, Google a Microsoft 03 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 04 - Modified: 2023-06-14 12:26:54 - Feat.: - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Víťaz rebríčka je rovnaký ako vlani 05 - Modified: 2024-10-30 08:55:09 - Feat.: - Title: Rok 2022 v reklame: Zmeny, ktoré priniesol rebríček zadávateľov od Kantaru
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. december 2024 12:11