Pripravte sa na vzrušujúce novinky! Zlatý klinec, dlhoročná a najprestížnejšia súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ohlásila viacero dôležitých noviniek pre svoje verné publikum.
Poznačte si do kalendára dátum štvrtok, 14. september 2023. V tento deň sa uskutoční každoročne očakávaný a najväčší reklamný event roka, galavečer s vyhlásením víťazov súťaže Zlatý klinec a ďalších špeciálnych ocenení. Najväčšou novinkou je zmena miesta konania tohtoročného podujatia. Zlatý klinec sa presúva do šapitó stanu STARS auditorium na Junáckej 10 v Bratislave. Táto zmena prinesie väčší komfort a priestor pre všetkých účastníkov a hostí, ale organizátori sľubujú aj bohatší sprievodný program a AGE of A.I. afterpárty. Premiérovo sa ako moderátor večera predstaví stand-up komik Jakub “Zitrón” Ťapák.
Do tohtoročnej súťaže sa prihlásilo 34 prihlasovateľov z radov agentúr, ale aj klientov a zadávateľov, ktorí registrovali spolu 359 prác. Najviac registrácii zaznamenala a prvenstvo si opäť udržala kategória CRAFT (61 prác), nasleduje FILM (47 prác) a trojicu uzatvára DIGITAL (45 prác).
Odborná porota s bohatými skúsenosťami z reklamného, dizajnového a kreatívneho prostredia bude zohľadňovať kritériá originality, inovatívnosti a kvality realizácie, aby vybrala to najlepšie, čo slovenský reklamný priemysel ponúka.
V kategórii SINGLE CHANNEL sa v úlohe predsedu poroty predstaví Peter Kačenka, Executive Creative Director, Wiktor Leo Burnett, pričom jeho kolegami budú:
- Roman Hríbik, Associate Creative Director, Istropolitana Ogilvy;
- Braňo Mladý, Head of Art, MullenLowe GGK;
- Juraj Dvorecký, Creative Director, oh my DOT;
- Soňa Podstupková, Senior Copywriter, Freelance
- Martina Obertová, Senior Art Director, Freelance.
- Michaela Pechanová, Creative Director, Ogilvy CZ; ktorá doplní kmeňovú porotu pre kategórie A - F ako zahraničná posila zo susednej Českej republiky.
MULTI CHANNEL porotu povedie rovnako nehlasujúci predseda, Jaro Vígh, Creative Director, MUW Saatchi & Saatchi. Porotu, ktorá bude hodnotiť kategórie G - L tvoria:
- Daniel Vachuna, Head of Digital, This is Locco;
- Tomáš Slobodník, Associate Creative Director, FreeAndy;
- Ivana Hornická Pacoňová, Co-Founder & Senior Copywriter, Kreatívna dvojica;
- Peter Baslík, Head of Art, TRIAD,
- Adam Marčan, Creative Director, Mannschaft.
- Miky Karas, Head of Brand Experience, Innovate; opäť z Českej republiky.
Neodmysliteľnou súčasťou úspešného príbehu Zlatého klinca sú partneri. Tento rok sa rozhodli podporiť tvorivosť v reklamnom priemysle a ako partneri kategórii aj na pódium vystúpia::
Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL
Ticketportal - partner kategórie OOH
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŚKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Kooperativa - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR
Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ
Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.