Napriek 20-percentnému poklesu celkového indexu hodnoty značiek oproti roku 2022 sú tohtoročné výsledky pokračovaním dlhodobého trendu rastu značiek, ktorý začal po globálnej finančnej kríze v roku 2008 a pokračoval až do začiatku pandémie v roku 2020.
„Zatiaľ čo trh sa ukázal ako nestály a bol výrazne ovplyvnený globálnou makroekonomikou, pohľad spotrebiteľov na značky sa ukazuje ako oveľa stabilnejší – najhodnotnejšie značky sveta zostávajú rovnako vysoko cenené ako kedykoľvek predtým,“ komentuje Martin Guerrieria, vedúci oddelenia Kantar BrandZ výskumnej spoločnosti Kantar, ktorá rebríček zostavuje od roku 1998.
Prémiovosť sa vypláca
S ocenením značky vo výške 880 miliárd dolárov ukázala spoločnosť Apple svoju odolnosť proti nestabilným podmienkam na trhu, ospravedlnila prémiové ceny a dokázala, že výrazné a odlišné značky majú najlepšie predpoklady na prežitie globálnej ekonomickej krízy. Prvú trojicu doplňujú Google a Microsoft, pričom technologické značky sú opäť najviac zastúpené v Top 100 a majú najväčší podiel na celkovej hodnote Top 100 ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.