StoryEditor

Značka musí byť silná vo vyjadreniach aj po vizuálnej stránke, aby zaujala publikum

27.11.2023, 13:58

Viete, čo robí značku silnou a viditeľnou? Ak sa strategicky spája so slovom a s obrazom a toto spojenie sa odzrkadľuje v celej jej komunikácii. Strategická vizuálna identita je pri budovaní značky dôležitá. Definuje predovšetkým jej vizuálny jazyk, ktorý veľa vypovedá o tom, čo je podstatou značky.

Hlavnou úlohou vizuálnej identity značky je zhmotniť to, čo značka predstavuje a čo chce povedať svojej cieľovej skupine. Jej cieľom je, aby vizuálnou formou dokázala vyjadriť svoje poslanie a zároveň atraktívne pôsobila na svoje publikum. Z hľadiska strategickej vizuálnej identity by nás mala zaujímať najmä dobre definovaná značka – jej posolstvo, odkaz, príbeh, claim a hodnoty.

Zamysleli ste sa nad tým, aké posolstvo nesie vaša značka a či je sila jej prísľubu dostatočne stvárnená aj vizuálne? Vizuálna identita značky totiž neznamená iba stvárnenie loga, typografiu alebo farebnosť, ktorými značka disponuje. Zahŕňa rôzne vizuálne prvky, ktoré vytvárajú originálny a konzistentný rozpoznateľný obraz vašej značky či produktu. Aj vďaka tomu môžu zaujať a vyniknúť v mori konkurencie. Vizuálna identita je tiež súčasťou zážitku, ktorý zákazníci so značkou majú. Aj preto nadväzuje na stratégiu a je jej predĺženou rukou vo vizuálnom vyhotovení.

Vizuálna identita značky môže mať rôzne vyhotovenia a predstavuje oveľa viac – dôslednú a premyslenú prácu s vizuálnym obrazom značky. Inak napríklad vizuálne komunikuje odevná značka GAP a inak známa značka Massimo Dutti, ktorá prináša zákazníkom oblečenie zo zdravého materiálu a dbá na ochranu životného prostredia a zvierat. Už na zá...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-08 13:30:38 - Feat.: - Title: Love brandy sú bližšie k svojim zákazníkom 02 - Modified: 2023-11-20 09:37:39 - Feat.: - Title: Značka hrá pri rozhodovaní spotrebiteľa výraznú rolu 03 - Modified: 2023-10-06 11:37:21 - Feat.: - Title: Moderné marketingové dilemy: Je dôležitejší výkonnostný marketing alebo budovanie značky? 04 - Modified: 2023-08-10 13:23:47 - Feat.: - Title: Ukážte svoje zlyhania a pády. Aj tie pomáhajú budovať osobnú značku 05 - Modified: 2023-06-01 09:27:44 - Feat.: - Title: Ak si chce značka CSR aktivitami len zlepšiť imidž, hrozí jej reputačné riziko a greenwashing
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 07:56