Hlavnou úlohou vizuálnej identity značky je zhmotniť to, čo značka predstavuje a čo chce povedať svojej cieľovej skupine. Jej cieľom je, aby vizuálnou formou dokázala vyjadriť svoje poslanie a zároveň atraktívne pôsobila na svoje publikum. Z hľadiska strategickej vizuálnej identity by nás mala zaujímať najmä dobre definovaná značka – jej posolstvo, odkaz, príbeh, claim a hodnoty.
Zamysleli ste sa nad tým, aké posolstvo nesie vaša značka a či je sila jej prísľubu dostatočne stvárnená aj vizuálne? Vizuálna identita značky totiž neznamená iba stvárnenie loga, typografiu alebo farebnosť, ktorými značka disponuje. Zahŕňa rôzne vizuálne prvky, ktoré vytvárajú originálny a konzistentný rozpoznateľný obraz vašej značky či produktu. Aj vďaka tomu môžu zaujať a vyniknúť v mori konkurencie. Vizuálna identita je tiež súčasťou zážitku, ktorý zákazníci so značkou majú. Aj preto nadväzuje na stratégiu a je jej predĺženou rukou vo vizuálnom vyhotovení.
Vizuálna identita značky môže mať rôzne vyhotovenia a predstavuje oveľa viac – dôslednú a premyslenú prácu s vizuálnym obrazom značky. Inak napríklad vizuálne komunikuje odevná značka GAP a inak známa značka Massimo Dutti, ktorá prináša zákazníkom oblečenie zo zdravého materiálu a dbá na ochranu životného prostredia a zvierat. Už na zá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.