V minulom čísle Stratégií sme rozoberali prvú dilemu moderného marketingu – výkonnostný marketing a budovanie značky. Vysvetlili sme si, že optimálne rozdelenie investícií medzi tieto dve disciplíny prinesie značke profitabilný dlhodobý rast. Budovať značku premyslene je teda dôležité pre jej úspech v budúcnosti.
Ultimátnym zámerom pri tom je zvyšovanie predispozície spotrebiteľov na jej kúpu. Jednoducho povedané, aby našu značku uprednostňovali pri rozhodovaní o kúpe. Druhá dilema moderného marketingu sa tak týka rozhodovania spotrebiteľa a toho, akú rolu v ňom hrá práve značka.
Aby sme pochopili, ako značky ovplyvňujú spotrebiteľské správanie, najmä rozhodovanie ohľadne nákupu, potrebujeme najskôr pochopiť, ako funguje spotrebiteľské rozhodovanie všeobecne. Model, ktorý v Kantare používame, je založený na behaviorálnej vede a prepája väčšinu riešení, ktoré klientom poskytujeme.
V realite je rozhodovanie, samozrejme, podstatne zložitejší proces. Cieľom modelu je preto zjednodušiť náhľad na tento komplexný proces. Chápanie súvislostí medzi marketingovými aktivitami a ich dosahom na značku je potom jasnejšie.
Moderné marketingové dilemy
1. Výkonnostný marketing alebo budovanie značky?
2. Akú rolu hrá značka pri rozhodovaní spotrebiteľa?
3. Funguje diferenciácia značky na zníženie cenovej senzitivity?
4. Čo so značkou, keď ceny na trhu rastú?
5. Ako dokázať, že marketing prináša značke reálnu hodnotu?
6. Ako by mali marketéri čeliť recesii?
7. Je lojalita k značkám stále témou marketérov?
Ako funguje ľ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.