StoryEditor

Produkčné tendre sa kultivujú, no cesta k férovosti ešte neskončila

15.12.2025, 09:00
Autor:
redred
  • Už rok je v platnosti Memorandum o férovom tendrovaní v reklamnej produkcii. Aké výsledky priniesla táto iniciatíva?
  • Reklamní producenti hovoria o citeľnom posune k lepším, transparentnejším a kultúrnejším procesom. 
  • Viacerí respondenti oceňujú, že agentúry a klienti lepšie vnímajú hodnotu produkcie, jej náklady a potrebu férových podmienok.
  • Medzi pretrvávajúce nedostatky patrí príliš veľa uchádzačov, nedostatočné termíny, nekvalitný feedback či nereálne rozpočty.
  • Viac článkov nájdete v ročenke PRODUKCIA 2025. Nájdete ju vloženú v decembrových Stratégiách, alebo si ju môžete stiahnuť v PDF v tomto článku.
image

Ivan Hulík

Ivan Hulík
Managing Partner
Hitchhiker Films

Pozorujeme postupný pozitívny trend u najvýznamnejších zadávateľov ako dôsledok osvetových aktivít ARP (Asociácie reklamných producentov). Pôsobenie našej stavovskej asociácie je však beh na dlhú trať, akceptáciu pravidiel férového tendrovania chceme rozšíriť od osvietených agentúr a klientov na väčší výsek trhu. Výzvou je presvedčiť najmä klientov, u ktorých je tendrovanie produkčných výkonov striktne podriadené korporátnym pravidlám procurementu, že férový tender je aj v ich záujme. Bez ohrozenia kvality výstupov exekúcie zjednodušuje prácu marketingových oddelení, reklamných agentúr aj produkcií.

Etický rozmer, keď režisérom a produkciám vytvoríme na prácu korektné podmienky (limitovaný počet ponúk a treatmentov, férový čas na spracovanie ponúk, transparentné rozpočtové limity), udržujú produkčný ekosystém spravodlivo motivovaný, z čoho benefitujú aj zadávatelia. Netajíme sa ambíciou získať v...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: 0 - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty 02 - Modified: 2025-10-30 08:39:16 - Feat.: 0 - Title: First-party dáta sa stávajú novým kapitálom výkonnostného marketingu 03 - Modified: 2025-10-23 09:49:20 - Feat.: 0 - Title: Tendre: férový proces je kľúčový pre obe strany (Anketa) 04 - Modified: 2025-07-29 06:41:35 - Feat.: 0 - Title: Etika v PR: Zmyslom komunikácie nie je len získať pozornosť, ale budovať dôveru
01 - Modified: 2025-12-09 09:24:59 - Feat.: - Title: Zadávatelia nám už viac rozumejú. Produkčné tendre sú férovejšie 02 - Modified: 2025-10-30 08:39:16 - Feat.: - Title: First-party dáta sa stávajú novým kapitálom výkonnostného marketingu 03 - Modified: 2024-04-09 07:58:32 - Feat.: - Title: Štefan Hric: Tendre sú pre eventovky vyčerpávajúce. Z časti si za to môžu aj agentúry, lebo poľavujú v kvalite 04 - Modified: 2024-01-22 11:03:10 - Feat.: - Title: Férový tender z pohľadu klientov: Je dôležité vytvoriť rovnosť šancí pre všetkých 05 - Modified: 2024-01-18 11:09:30 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra ponúka dobrý návod pre agentúry aj zadávateľov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. december 2025 09:02