StoryEditor

AI urýchľuje produkciu a otvára nové možnosti, no kreativitu ľudí zatiaľ nenahradí

17.12.2025, 09:00
Autor:
redred
  • Reklamných producentov sme sa pýtali, čo sa reálne udialo vo svete produkcie pod vplyvom AI a čo sa neudialo, hoci by si to mnohí hráči priali.
  • Vďaka predvizualizáciám môžu klienti vidieť atmosféru či vizuálny smer projektu za hodiny namiesto dní.
  • Finančné a časové úspory sú citeľné pri jednoduchom videu pre sociálne siete.
  • Pri televíznych spotoch AI zatiaľ nenahradila tradičné štáby a produkčné procesy.
  • Produkčné štúdiá vnímajú AI ako nástroj, ktorý má veľký potenciál, keď ho ovláda talentovaný človek.
  • Vznikajú obavy o kvalitu a autenticitu obsahu. Herci, grafici či retušéri pociťujú zmenu na trhu práce.
  • Viac článkov nájdete v ročenke PRODUKCIA 2025. Nájdete ju vloženú v decembrových Stratégiách, alebo si ju môžete stiahnuť v PDF v tomto článku.
image

Barbara Kipsová

Barbara Kipsová
Producer & Partner
PROTOS PRODUCTIONS

Okolo AI generovaného videa v reklame je v médiách a sociálnych sieťach veľký hype a zažijeme určité vytriezvenie. Predstava, že na produkciu TV spotu zrazu nebudete potrebovať 60 členný štáb, veľký budget a 2 mesiace sa zatiaľ nenaplnila. Dokážete možno robiť jednoducho a lacno jednoduchý grafický obsah pre sociálne siete, pri televíznych spotoch AI zatiaľ výraznejšiu časovú alebo finančnú úsporu neprináša a výsledok stále nie je porovnateľný s klasickou technológiou. V roku 2025 sme preto na Slovenskom trhu videli zatiaľ len veľmi málo televíznych spotov, ktoré by vo väčšej miere využívali AI generované zábery a ich vizuál bol stále mierne rozpačitý. Vývoj je však rýchly a často s našimi dodávateľmi v postprodukcii diskutujeme a testujeme, v čom nám AI môže pomôcť zlepšiť vizuálnu stránku alebo zlepšiť procesy.

image

Dominik Sz...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-30 08:39:16 - Feat.: 0 - Title: First-party dáta sa stávajú novým kapitálom výkonnostného marketingu 02 - Modified: 2025-10-24 12:15:20 - Feat.: 0 - Title: AI vo svete eventov: Bez ľudského zásahu by hrozila uniformita a priemernosť 03 - Modified: 2025-07-23 06:45:00 - Feat.: 0 - Title: AI prináša do PR menej rutiny, viac času pre kreativitu a tvorbu stratégií 04 - Modified: 2025-05-09 08:06:00 - Feat.: 0 - Title: Dobrý account = spokojný klient. Ale ak agentúra nefunguje dobre, nezachráni to ani skvelý account manažér
01 - Modified: 2025-12-15 08:00:00 - Feat.: - Title: Produkčné tendre sa kultivujú, no cesta k férovosti ešte neskončila 02 - Modified: 2025-12-09 09:24:59 - Feat.: - Title: Zadávatelia nám už viac rozumejú. Produkčné tendre sú férovejšie 03 - Modified: 2025-10-30 08:39:16 - Feat.: - Title: First-party dáta sa stávajú novým kapitálom výkonnostného marketingu 04 - Modified: 2024-04-09 07:58:32 - Feat.: - Title: Štefan Hric: Tendre sú pre eventovky vyčerpávajúce. Z časti si za to môžu aj agentúry, lebo poľavujú v kvalite 05 - Modified: 2024-01-22 11:03:10 - Feat.: - Title: Férový tender z pohľadu klientov: Je dôležité vytvoriť rovnosť šancí pre všetkých
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. december 2025 09:02