Peter Holík
Head of Marketing Communications
Slovenská sporiteľňa
V rámci združenia Ľudia z marketingu, ktorého sme spolu s Dášou Juríkovou členmi, sme boli kedysi spolutvorcami základov pravidiel férového tendra. Túto iniciatívu vnímam pozitívne, ako nastavenie rámcových pravidiel, ktoré sú pre komunikačnú brandžu dôležité pri výberových konaniach. Sme zodpovedná značka, preto robíme maximum, aby to bolo vidieť aj v oblasti tendrovania. Verím, že sa nám darí dodržiavať všetkých 10 bodov.
Iniciatíva zlepšuje podmienky v tendrovaní
V súčasnosti odráža iniciatíva primárne pohľad širokého spektra agentúr. Možno by bolo zaujímavé zrealizovať aj prieskum medzi zadávateľmi naprieč rôznymi segmentmi, či je táto iniciatíva dizajnovaná aj z pohľadu potrieb používateľov týchto kreatívnych služieb – komunikačných oddelení a oddelení nákupu/procurement.
Princíp tendrovania za zlepší, ak iniciatívu začnú aplikovať obe strany – zadávatelia aj agentúry. Podporiť to môžu napríklad tým, že sa na tendroch bez takýchto podmienok nebudú zúčastňovať.
Tomáš Bezák
Head of Communications
Lidl
Iniciatívu registrujeme. Patríme medzi najväčších zadávateľov reklamy a obstarávateľov komunikačných služieb na Slovensku a je pre nás dôležité sledovať dianie a trendy v brandži. Desať bodov férového tendra vnímame ako súbor užitočných odporúčaní, na ktorých sa zhoduje kreatívna brandža na Slovensku, ale aj za našimi hranicami (napríklad v Českej republike). Cieľom nie je zbierať body, ale ide skôr o overovanie odporúčaní v praxi a identifikáciu tých, ktoré budú najlepšie fungovať v našich Lidl podmienkach.
Prirovnal by som to k desatoru zdravej životosprávy od odborníkov na výživu. Ani z nich „nesadnú“ všetky každému. Ale už zaradenie niekoľkých, ktoré nám najviac vyhovujú, do nášho života, prináša výsledok. Vnímam iniciatívu ako živý „organizmus“ a verím, že odporúčania budú aj naďalej priebežne dopĺňané o spätnú väzbu od zadávateľov.
Kvalitnejší a efektívnejší tender
Ako veľký zadávateľ vítame akúkoľvek odbornú pomoc, ktorá prispeje ku kvalitnejšiemu tendrovému procesu a výsledkom. S iniciatívou máme spoločné ciele: chceme také tendre, ktoré nám pomôžu nachádzať najlepších partnerov a ideálne to robiť čo najefektívnejšie. Spomínané desatoro je najmä o férovej komunikácii medzi zadávateľmi a agentúrami a férovosť považujeme v Lidli za kľúčovú vo všetkých našich par...
Zostáva vám 85% na dočítanie.