Cannes Predictions 2024 je naša pravidelná aktivita. Stratégie si v tomto čase pravidelne zasúťažia s kamarátmi z Wiktor Leo Burnett.
Testujeme, kto z nás má lepší cit pre reklamu. Poznáte to, nie vždy platí, že čím viac o reklame a jej tvorbe viete, tým ste v tipoch úspešnejší.
V dnešnom dueli budú súťaži svetovo oceňované kampane od značiek CeraVe a Uber One. Jedna lepšia ako druhá.
CeraVe - Michael CeraVe , Agency: Ogilvy
Herec Michael Cera tvrdí, že značku CeraVe vytvoril on. Snáď preto, že má pleť jemnú ako novorodeniatko. Ale je to len kvôli podobnosti mien? Či ide o reklamu?
Uber One - Best Friends, Agency: Mother
Hollywoodska hviezda Robert De Niro spolu s hercom zo Sexuálnej výchovy Asom Butterfieldom odhaľujú novú kampaň služby Uber One. Reklamný film režíroval oceňovaný filmár David Shane.
Lukáš Lukonič
Associate Creative Director
Wiktor Leo Burnett
CeraVe
Postaviť reklamu na podobnosti mena hlavného hrdinu s produktom nie je novinka. Naposledy sa mi podobný princíp vynára pri brande Bubly so spevákom Michaelom Bublé z roku 2019. V prípade CeraVe to ale klaplo fakt perfektne. Značke sa podaril taký ten dobrý bizár, ktorý je zapamätateľný a veľmi vtipný. Navyše takáto názvocentrická kampaň s gigantickým nasadením naviazaným na Super Bowl takmer určite doručila aj skvelé výsledky v náraste brand awareness. CeraVe s Michaelom Cerom ma baví rovnako v pozícii reklamného nerda aj rádového konzumenta komerčného obsahu. A to sa nestáva až tak často.
Uber One
Komunikácia Uber-u si ma prvýkrát naozaj získala až tento rok, keď použili popkultúrny odkaz na Beckhamovský seriál. Okrem toho, že som fanúšikom reklamy, ktorá reflektuje spoločenské trendy, mám rád aj inteligentný, subtílny humor. Presne taký, aký je prítomný u horúceho kandidáta na ocenenia z Cannes, v spote Uber One - Best Friends.
Aj tento rok si z francúzska určite mnohý levov odvezú dojímavé príbehy a bohumilé aktivity značiek. Stále viac sa ale hovorí o tom, že dobre napísaný humor môže vyvolať ešte silnejšiu emóciu.
Obe vyššie spomenuté reklamy sú toho príkladom. Osobne by som o trochu viac stavil na CeraVe.
Renata Môciková
redaktorka
Stratégie
Prepojenie značky CeraVe s hercom Michaelom Cerom je veľmi nápadité, zdá sa, že z herca sa stal lákavý marketingový „dermatológ“, aj keď ide o jeho prvú spoluprácu s kozmetickou značkou. Mňa však viac oslovila jednoduchosť a zároveň vtipnosť príbehu hercov Roberta De Niro a Asu Butterfielda pre značku Uber Eats a program Uber One. Uber s pútavým humorom predviedol, ako láska k jedlu dokáže ľudí spojiť a vytvoriť aj nepravdepodobné priateľstvo.
Držím Uberu palce.
A takto dopadol náš battle:
WLB hlasuje za: CeraVe
Stratégie: dávajú hlas Uberu