Práca, ktorá si dala za cieľ bojovať proti neprimeranej rýchlosti na cestách, boduje v Cannes už tretí rok po sebe. Porota najprestížnejšieho reklamného festivalu sveta jej tentokrát udelila bronz.
Slovensko má momentálne dva shortlisty, obidva patria práci Hokejová mrkva od THIS IS LOCCO a Kauflandu.
Historicky prvého leva si vybojoval Kazachstan. Získal zlato v kategórii Social & Influencer Lions.
Pozrime sa, ktoré práce si dnes vyslúžili najvyššie ocenenie Grand Prix.
Kategória Creative B2NB
371 prihlášok, 6 zlatých, 4 strieborné a 2 bronzové levy
Grand Prix: MEET MARINA PRIETO, DAVID, MADRID/JC DECAUX
B2B kampaň mala osloviť klientov a presvedčiť ich, aby inzerovaliv madridskom metre. Autorom sa podarilo dotknúť sa publika a dojať ho cez príbeh 100-ročnej babičky, z ktorej urobili influencerku.
Kategória Creative Data
366 prihlášok, 3 zlaté, 3 strieborné a 5 bronzových levov
Grand Prix: ROOM FOR EVERYONE, MASTERCARD, McCANN POLAND
Kampani sa podarilo spojiť poľské a ukrajinské podniky na základe dátového modelu. Rozprávanie o zahraničnej konkurencii, v ktorom prevládol strach pretransformoval na hojnosť a príležitosť pre všetkých. Na zblíženie využíva silu údajov.
Kategória Direct
2025 prihlášok, 10 zlatých, 20 strieborných, 31 bronzových
Grand Prix: THE EVERYDAY TACTICIAN MCCANN, LONDON
Ide už o druhé Grand Prix pre túto kampaň v aktuálnom ročníku Cannes Lions.
Značka uviedla prostredníctvom hry Football Manager 2024 úplne novú pozíciu taktika pre profesionálny futbal. Dokument sleduje prenajatého taktika, ktorý prostredníctvom herných údajov a zručností radí tímu Bromley FC. Kampaň demonštruje doteraz nevyužitú silu hernej komunity a technické údaje z gamingu.
Kategória Media
1885 prihlášok, 10 zlatých, 19 strieborných a 30 bronzových levov
Grand Prix: HANDSHAKE HUNT, MERCADO LIBRE, GUT
E-shopová platforma Mercado Libre spustila počas Black Friday jedinečnú kampaň. V spolupráci s televíznym kanálom Globo zobrazovala QR kódy pre zľavy vždy, keď sa na obrazovke objavilo podanie ruky. Cieľom tejto inovatívnej stratégie bolo zvýšiť počet transakcií v Brazílii.
Kategória PR
1525 prihlášok, 8 zlatých, 16 strieborných a 25 bronzových
Grand Prix: THE MISHEARD VERSION, GOLIN, LONDON/SPECSAVERS
Táto práca získala už druhú Grand Prix, čím sa zaraďuje medzi Top svetovú triedu.
Špecialisti na zrak a sluch sa dohodli so spevákom Rickom Astleym, aby znovu nahral text jeho hitu Never Gonna Give You Up a presvedčil ľudí, aby sa prihláili na bezplatný test sluchu.
Kategória Social & Influencer
1764 prihlášok, 9 zlatých, 18 strieborných, 28 bronzových levov
Grand Prix: MICHAEL CERAVE, OGILVY PR, NEW YORK/CERAVE
Herec Michael Cera tvrdí, že značku CeraVe vytvoril on. Snáď preto, že má pleť jemnú ako novorodeniatko. Ale je to len kvôli podobnosti mien? Či ide o reklamu?