„Oslavujeme craft a zábavu. Opäť ma tu inšpiruje množstvo prác, ktoré nastavujú benchmark pre kreativitu svetovej triedy. Tá poháňa naše odvetvie vpred," hodnotí CEO festivalu Simon Cook.
Kategória Entertainment Track
762 prihlášok a 27 levov. To je výsledok poroty, ktorá rozdlila aj viacero Grand Prix. Pozrite, ktoré práce ich dostali.
We are Ayenda, WHATSAPP, CREATIVE X
Polhodinový dokument rozpráva príbeh afgánskeho dievčenského národného futbalového tímu a ich hrdinský útek z krajiny po tom, ako moc prevzal Taliban. Odhaľuje ich statočnosť a odhodlanie pokrčovať v športe.
"Film predstavuje nádej a demonštruje dokonalé spojenie príbehu so značkou, ktorá hrá ústrednú úlohu. Príbehy, ako je tento, predstavujú silu, ktorú značky a zábava majú, aby ovplyvnili skutočnú zmenu vo svete,“ zdôraznil predseda poroty Geoffrey Edwards, výkonný riaditeľ kreatívneho oddelenia Gale US.
Kategória Entertainment Lions for Gaming
407 prihlášok a 15 levov. 2 zlaté, 5 strieborných a 7 bronzových.
Grand Prix: „The Everyday Tactician“, Xbox Games Pas, McCann London
Značka uviedla prostredníctvom hry Football Manager 2024 úplne novú pozíciu taktika pre profesionálny futbal. Dokument sleduje prenajatého taktika, ktorý prostredníctvom herných údajov a zručností radí tímu Bromley FC. Kampaň demonštruje doteraz nevyužitú silu hernej komunity a technické údaje z gamingu.
Entertainment Lions for Music
422 prihlášok a 16 levov, 2 zlatí, 5 strieborných a 8 bronzových.
Grand Prix: ERRATA AT 88, DIAEGO, ALMAPBBDO
Značka whisky Diageo Johnnie Walker oslavuje zabudnutú zakladateľku brazílskeho hudobného žánru Bosa nova Alaíde Costa. Tá má dnes 88 rokov a z hudobného sveta sa stratila kvôli rasizmu a elitárstvu.
Entertainment Lions for Sport
665 prihlášok, 21 levov, 4 zlaté, 6 strieborných a 10 bronzových
Grand Prix: WOMEN‘S FOOTBALL, ORANGE, Marcel
Ide o jednu z najsledovanejších prác tohoto ročníka. Orange unikátnou kreativitou podporuje ženskú futbalovú reprezentáciu Francúzska.
Kategória Design
926 prihlášok, 5 zlatých, 11 strieborných a 14 bronzových levov
Grand Prix: SIGHTWALKS, SOL CEMENT, CIRCUS GREY
Práca predstavuje prelom v inkluzívnom dizajne. Rieši totiž kľúčovú potrebu ľudí so zrakovým postihnutím. Ukazuje, ako môže dobrý produkt pozitívne ovplyvniť ich každodenný život, a ešte aj zvýšiť affinitu voči značke.
Kategória Digital Craft
552 prihlášok, 3 zlaté, 6 strieborných a 8 bronzových levov
Grand Prix: SPREADBEATS, SPOTIFY, FCB NEW YORK
Spreadbeats priniesol úplne bezprecedentný počin v príbehoch zknačiek. Ich unikátny tabuľkový procesor spája estetiku s pokročilým kódom v aplikácii. Žiadna AI, iba poctivá ľudská vynaliezavosť. Kód teraz vytvára úplne nový svet možností. Ide o projekt spoločnosti Spotify pre mediálne agentúry.
Kategória Film Craft
1548 prihlášok, 7 zlatých, 16 strieborných a 22 bronzových levov
Grand Prix: THE SQUARE METER, HORNBACH D.I.Y./ HOME IMPROVEMENT SUPERSTORES, HEIMAT\TBWA
Celý svet, Nemecko nevynímajúc, zasiahla kríza životných nákladov. Inflácia, stagnujúce mzdy, pomalý rozvoj miest a ľudia majú problém nájsť si primerané bývanie. Pre Hornbach je to príležitosť pre kreatitu a zábavu.
Kategória Industry Craft
1000 prihlášok, 4 zlaté, 18 strieborných, 15 bronzových
Grand Prix: THE 100TH EDITION FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG, SCHOLZ & FRIENDS
FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG patrí k najdlhšie fungujúcim a najznámejším nemeckým značkám. Vybral si Margot Friedländerovú, ktorá prežila holokaust, aby práve na nej demonštroval svoje posolstvo: "Vždy je za tým brilantná myseľ. Dychvyrážajúci príbeh nakrútil nemecký filmár Wim Wenders.