Medzinárodný festival kreativity na Azúrovom pobreží je v plnom prúde. Postupne kompletizujeme zoznam držiteľov levov za tento rok. Porota po prvýkrát ocenila práce v novej kategórii Luxury & Lifestyle, kde uspela značka LOEWE. „Je to úžasný príklad vedomej luxusnej značky orientovanej do budúcnosti, ktorá predstavuje tradičné remeselné umenie v modernej dobe," chváli riaditeľ festivalu Simon Cook.
Žiaľ, Slovensko medzi nimi nebude. THIS IS LOCCO, žiaľ, nepremenilo svoje dva shortlisty na canneského leva. Ale treba podotnúť, že aj shortlist v Cannes je skvelý výsledok.
Kategória Brand Experience & Activation
2259 prihlášok, 10 zlatých, 29 strieborných a 30 bronzových levov
Grand Prix: THE FIRST EDIBLE MASCOT, WEBER SHANDWICK, CHICAGO/POP-TARTS
„Bizarné, podivné, geniálne," takto zhodnotil držiteľa ceny prezident poroty Anselmo Ramos z GUT Global.
Aby sa značka stala viditeľnou, vytvorila maskota. Ten následne zomrel za hriechy sponzorstva. Legenda o tomto kroku sa stala virálnou. V USA sú maskoti zásadnou súčasťou športovej kultúry a značky ich využívajú na posilnenie tímové ducha, zábavu aj marketing, a občas zvádzajú aj súboje s maskotom súpera. Pop Tarts je raňajková ikona, ktorá chcela cez športový sponzoring preniknúť aj do iných kategórií občerstvenia na každú príležitosť. Vytvorili tak prvého jedlého maskota na svete a nakŕmili nim víťazný tím.
Kategória Luxury & Lifestyle
188 prihlášok, 1 zlatý, 2 strieborný, 3 bronzové levy
Grand Prix: LOEWE X SUNA FUJITA, LOEWE
V porote zabodovalo partnerstvo medzi španielskym luxusným módnym domom a japonským remeselným keramickým štúdiom Suna Fujita. Jeho výsledkom bola exkluzívna kolekcia.
Kategória Innovation Lions
231 prihlášok, 1 zlatý, 2 strieborné a 4 bronzové levy
Grand Prix: VOICE 2 DIABETES, KLICK HEALTH, TORONTO/KVI BRAVE FUND INC
Inovácia dokáže zistiť či má niekto diabetes 2. typu, a to jednoducho, prostredníctvom zvukového záznamu hlasu.
Kategória: Creative business transformation
271 prihlášok, 1 zlatý, 2 strieborné, 4 bronzové
Grand Prix: REFURB, LEPUB, AMSTERDAM/PHILIPS
Kampaň „Better than New“ pre Philips Refurb Editions spustili s cieľom propagovať myšlienku, že nové neznamená vždy lepšie. Kampaň mala inšpirovať ľudí, aby si kupovali renovované predmety a znížili tým dopad na životné prostredie. Zároveň im dali rovnakú dvojročnú záruku. Kreatívci vytvorili vizuály v retro štýle, ktoré odkazovali na ikonickú reklamu Philips z polovice 20. storočia.
Kategória Creative Commerce
551 prihlášok, 4 zlaté, 5 strieborných a 9 bronzových
Grand Prix: RENAULT - CARS TO WORK, RENAULT, PUBLICIS CONSEIL
Renault sa dlhodobo zaviazal poskytovať riešenia mobility pre jednotlivcov s nízkymi príjmami, no jeho program inkluzívnej mobility Caremakers zostáva aj po 12 rokoch relatívne neznámy. Na vyriešenie tohto problému Renault zaviedol nový lízingový model pre uchádzačov o prácu v odľahlých oblastiach, kde sa začína platiť až po uplynutí skúšobnej doby. Ak človek príde o prácu, auto môže vrátiť.
Kategória Creative Effectiveness
306 prihlášok, 2 zlaté, 5 strieborných a 7 bronzových levov
Grand Prix: IT HAS TO BE HEINZ, RETHINK, TORONTO/HEINZ KETCHUP
Značka Heinz je známa po celom svete svojou kvalitou a chuťou. Ale potrebovala znovu zapáliť lásku zákazníkov. Kreatívci nehľadali nové významy ale vrátili sa k starej pravde. Svoj príbeh prinútili hovoriť zákazníkov
Kategória Creative Strategy
814 prihlášo, 4 zlaté, 9 strieborných a 13 bronzových
Grand Prix: A PIECE OF ME DENTSU CREATIVE, AMSTERDAM
Popredná holandská telekomunikačná značka vytvorila pôsobivé hudobné video a originálnu pieseň s dievčaťom, ktoré sa hanbí za svoju nahú fotku. "Kúsok zo mňa" pomohol zvýšiť povedomie o téme sextingu v Holandsku. Kritika má podľa nich smerovať nie k obeti ale osobe, ktorá tieto fotky bez súhlasu posiela ďalej.
Dnes sa v Cannes dozvieme mená posledných víťazov. Chystá sa záverečný ceremoniál a budeme tiež držať palce slovenským zástupcom v súťaži Young Lions.