Nikoleta Némethová na červenom koberci v Cannes.
StoryEditor

Nikoleta Némethová: V Cannes som pochopila, že reklama môže byť čokoľvek. Aj pokrčenie slávneho loga

15.07.2024, 08:38
Autor:
redred

Postrehy zo súťaže Young Lions v Cannes tentokrát píše Nikoleta Némethová, ktorá súťažila spolu s Veronikou Rybárovou v kategórii PR. 

Atmosféra na Cannes Lions bola elektrizujúca. Od momentu, keď sme dorazili na bulvár de la Croisette, cítili sme pulzujúcu energiu kreativity. Festival sa niesol v duchu inovácie a nápadov, ktoré menia svet reklamy a komunikácie. Vypočutie si prezentácií a rozhovory s inými účastníkmi nás naplnili množstvom nových inšpirácií a poznatkov. Najviac ma zaujala prednáška Marka Pollarda „No NPC ideas“, ktorá pre mňa, ako dizajnérku, poskytla nový pohľad na strategické myslenie v kreatívnom priemysle.

image

No NPC ideas

Cannes Lions 2024 ukázal, že kreatívny priemysel sa rýchlo mení a prispôsobuje novým technológiám a trendom. Významné miesto mali diskusie o umelej inteligencii, generatívnej AI a ich vplyve na budúcnosť reklamy. Taktiež sme videli dôraz na udržateľnosť a sociálnu zodpovednosť, čo ukazuje, že kreatívny priemysel sa stále viac sústreďuje na vytváranie pozitívneho dopadu na spoločnosť. V tomto zmysle ma najviac oslovila kampaň ocenená Grand Prix v kategórii Dizajn za projekt SightWalks od Circus Grey pre Cemento Sol. Tento systém dotykových dlaždíc v Miraflores, Lima, pomáha nevidiacim orientovať sa v meste a je navrh- nutý tak, aby bol globálne prístupný a jednoducho implementovateľný. Skvelé prepojenie dizajnu, funkčnosti, reklamy a pridanej hodnoty v jednoduchej a jasnej idei.

Ak by som ale mala vybrať jednu vec, ktorú som si z festivalu odniesla, bolo by to pochopenie, že reklama môže byť čokoľvek. Ako dizajnérka sa často sústreďujem na vizuálnu stránku, prísne doržujem dizajmauály a v agentúre sa k stratégii dostávam len čiastočne, takže nevidím celý proces tak komplexne ako tu. Preto bolo pre mňa veľmi inšpiratívne vidieť všetky možnosti, ktorými sa dá ísť, samozrejme, ak je klient dostatočne otvorený a odvážny. Napríklad Coca Cola prišla s kampaňou na podporu recyklácie cez pokrčené logo. V praxi by som si povedala že to nie je možné ale Cannes dokázalo že všetko je. Aj pokrčenie tak slávneho loga.

image

Zážitky z Cannes Lions 2024

Súťaženie v Young Lions bolo intenzívne, ale aj veľmi obohacujúce. V tíme som bola s “one and only” skvelou Veronikou Rybárovou. Naša úloha bola vytvoriť stratégiu pre neziskovku Jood’s Kitchen v Maroku, ktorá pomáha bezdomovcom začleniť sa do spoločnosti tým, že ich zamestnáva vo firemných kantínach.

image

Nikoleta Némethová a Veronika Rybárová, kategória PR

Proces začal briefom, od ktorého sme mali 24h na vypracovanie idei a kompletného zadania. Asi najťažším momen- tom bolo rozhodnúť sa pre konkrétnu ideu z množstva nápadov. Vyhodnotenie súťaže bolo napínavé, a hoci sme nezvíťazili, som hrdá, že sme to dokázali za 24 hodín a získali cennú skúsenosť. Po súťaži nám porotkyňa poskytla pozitívny debrief a vyzvihla že na prvú účasť sme predviedli skvelý výkon. Každopádne, skúsime to nabudúce!

image

Spolu s kamarátkou Veronikou Rybárovou súťažila Nikoleta v kategórii PR.

Cannes Lions 2024 bol pre mňa nezabudnuteľným zážitkom. Priniesol mi nové poznatky, inšpirácie a hlavne potvrdil, že kreatívny priemysel je plný možností pre tých, ktorí sú ochotní myslieť mimo zaužívaných rámcov a neustále sa učiť a rásť.

image

Kategória PR

Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024, vďaka ktorým víťazné súťažné tímy vycestovali na medzinárodné kolo súťaže a Cannes Lions Festival of Creativity sú:

Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie. 

 

01 - Modified: 2024-10-18 10:15:57 - Feat.: 0 - Title: Veronika Rybárová: Festival v Cannes treba vidieť aspoň raz za život 02 - Modified: 2024-10-18 10:16:56 - Feat.: 0 - Title: Slovenskí Young Lions tento rok zostávajú v Cannes bez cien 03 - Modified: 2024-08-07 12:03:05 - Feat.: 0 - Title: Kreativita zostáva kľúčovou hodnotou festivalu v Cannes 04 - Modified: 2024-10-18 10:16:17 - Feat.: 0 - Title: Jakub Svetlík a Monika Farkašová: Cannes ovládol humor! A nielen vďaka skvelej slovenskej partii 05 - Modified: 2024-10-18 10:16:35 - Feat.: 0 - Title: Marcel Kuľha: Z Cannes si odnášam globálnejší pohľad na brandžu. Nie je to len reklama
01 - Modified: 2024-08-09 05:00:00 - Feat.: - Title: Cannes 2024: Gaming je relevantnou súčasťou kultúry a spoločnosti 02 - Modified: 2024-10-18 10:13:24 - Feat.: - Title: Cannes Lions očami stratéga: Marketéri potrebujú úprimnosť a odvahu 03 - Modified: 2024-10-18 10:13:55 - Feat.: - Title: Cannes Lions stačí zažiť dvakrát 04 - Modified: 2024-10-18 10:14:16 - Feat.: - Title: Z Cannes Lions človek odchádza extrémne namotivovaný, ale zároveň aj trochu skľúčený 05 - Modified: 2024-10-18 10:14:35 - Feat.: - Title: Viac humoru do reklamy!
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 22:06