Atmosféra na Cannes Lions bola elektrizujúca. Od momentu, keď sme dorazili na bulvár de la Croisette, cítili sme pulzujúcu energiu kreativity. Festival sa niesol v duchu inovácie a nápadov, ktoré menia svet reklamy a komunikácie. Vypočutie si prezentácií a rozhovory s inými účastníkmi nás naplnili množstvom nových inšpirácií a poznatkov. Najviac ma zaujala prednáška Marka Pollarda „No NPC ideas“, ktorá pre mňa, ako dizajnérku, poskytla nový pohľad na strategické myslenie v kreatívnom priemysle.
Cannes Lions 2024 ukázal, že kreatívny priemysel sa rýchlo mení a prispôsobuje novým technológiám a trendom. Významné miesto mali diskusie o umelej inteligencii, generatívnej AI a ich vplyve na budúcnosť reklamy. Taktiež sme videli dôraz na udržateľnosť a sociálnu zodpovednosť, čo ukazuje, že kreatívny priemysel sa stále viac sústreďuje na vytváranie pozitívneho dopadu na spoločnosť. V tomto zmysle ma najviac oslovila kampaň ocenená Grand Prix v kategórii Dizajn za projekt SightWalks od Circus Grey pre Cemento Sol. Tento systém dotykových dlaždíc v Miraflores, Lima, pomáha nevidiacim orientovať sa v meste a je navrh- nutý tak, aby bol globálne prístupný a jednoducho implementovateľný. Skvelé prepojenie dizajnu, funkčnosti, reklamy a pridanej hodnoty v jednoduchej a jasnej idei.
Ak by som ale mala vybrať jednu vec, ktorú som si z festivalu odniesla, bolo by to pochopenie, že reklama môže byť čokoľvek. Ako dizajnérka sa často sústreďujem na vizuálnu stránku, prísne doržujem dizajmauály a v agentúre sa k stratégii dostávam len čiastočne, takže nevidím celý proces tak komplexne ako tu. Preto bolo pre mňa veľmi inšpiratívne vidieť všetky možnosti, ktorými sa dá ísť, samozrejme, ak je klient dostatočne otvorený a odvážny. Napríklad Coca Cola prišla s kampaňou na podporu recyklácie cez pokrčené logo. V praxi by som si povedala že to nie je možné ale Cannes dokázalo že všetko je. Aj pokrčenie tak slávneho loga.
Súťaženie v Young Lions bolo intenzívne, ale aj veľmi obohacujúce. V tíme som bola s “one and only” skvelou Veronikou Rybárovou. Naša úloha bola vytvoriť stratégiu pre neziskovku Jood’s Kitchen v Maroku, ktorá pomáha bezdomovcom začleniť sa do spoločnosti tým, že ich zamestnáva vo firemných kantínach.
Proces začal briefom, od ktorého sme mali 24h na vypracovanie idei a kompletného zadania. Asi najťažším momen- tom bolo rozhodnúť sa pre konkrétnu ideu z množstva nápadov. Vyhodnotenie súťaže bolo napínavé, a hoci sme nezvíťazili, som hrdá, že sme to dokázali za 24 hodín a získali cennú skúsenosť. Po súťaži nám porotkyňa poskytla pozitívny debrief a vyzvihla že na prvú účasť sme predviedli skvelý výkon. Každopádne, skúsime to nabudúce!
Cannes Lions 2024 bol pre mňa nezabudnuteľným zážitkom. Priniesol mi nové poznatky, inšpirácie a hlavne potvrdil, že kreatívny priemysel je plný možností pre tých, ktorí sú ochotní myslieť mimo zaužívaných rámcov a neustále sa učiť a rásť.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024, vďaka ktorým víťazné súťažné tímy vycestovali na medzinárodné kolo súťaže a Cannes Lions Festival of Creativity sú:
Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.