StoryEditor

ADMA NÁZOR: Najväčšou výzvou digitálnych agentúr je AI. Tí, čo ju ovládajú, majú náskok

15.01.2025, 09:00
  • Marketingový trh znovu čaká erupčný rok. Výrazne ho môžu ovplyvňovať tak interné, ako aj externé faktory. V agentúrach sme zisťovali ich predpoklady, aké riziká a výzvy očakávajú najbližšie obdobie.
  • Daniela Marušková upozorňuje, že najväčšou výzvou bude bezpečnosť pri používaní AI.
  • Popri technologickom pokroku bude aj naďalej v popredí téma udržateľnosti či zodpovedného správania. Tvrdí Marián Hlinka.
  • Podľa názoru Ladislava Suška, veľkou príležitosťou s obrovským potenciálom je celá oblasť gamingu, streamingu a e-športu.
image

Zuzana Čubrík

Zuzana Čubrík
Data Strategy Directorka Digiline

V roku 2025 očakávame významný nárast záujmu o retail médiá, ktoré umožňujú značkám osloviť zákazníkov priamo v mieste nákupu, a o audio reklamu, ktorá sa vďaka podcastom a streamovacím platformám stáva čoraz populárnejšou. Nový reklamný potenciál vidíme aj vo video reklame na VOD platformách a v CTV (connected TV). Výzvou bude prispôsobiť sa ekonomickým tlakom, ako je klesajúca kúpyschopnosť a zmeny v spotrebiteľskom správaní, čo môže ovplyvniť dopyt po produktoch a službách.

image

Martin Rajec

Martin Rajec
Head of Digital & Social MullenLoweGGK
Určite AI a jej využitie čo najviac. Nenahradí ľudí, ale ľudia s AI nástrojmi budú mať náskok pred ostatnými. Ďalej dokázať trčať z davu, lebo obsahu je milión. Vedieť využiť špecifické médiá, formáty, keďže digitál už nie je len YTB, FB. Budeme sa tlačiť aj na TikToku, ktorý začína valcovať aj IG a FB. V kurze ostáva efektivita, aj čo sa týka nákladov a distribúcie. Stačí dobrá idea na fungujúcom insighte, nepoľaviť pri exekúcii a nakoniec posypať mediálnym budgetom.

image

Daniela Marušková

Daniela Marušková
CMO ui42

Najväčšia výzva bude bezpečnosť pri používaní AI. Digitálne agentúry si musia chrániť dáta a know-how pri používaní AI, podobne ako to už tento rok urobilo ui42. Budúci rok agentúry pozmenia názor na učenie akejkoľvek otvorenej AI, keďže to môže oslabiť vlastnú značku. A jediné riešenie je vytvorenie vlastnej uzamknutej AI na firemných systémoch, aby dáta, informácie, nápady a kreatívy zostali „doma“ v bezpečí, tak ako to máme my....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-05 09:12:32 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Social media manager musí byť majster v multitaskingu. Točí, strihá, vymýšľa a ešte aj sleduje trendy 02 - Modified: 2024-10-02 13:05:10 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Zmenia TikTok Ads pravidlá hry? Môže pribudnúť kvalitná kreatíva aj nuda 03 - Modified: 2024-09-18 07:43:39 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Aký je ideálny pomer medzi investíciami do značky a výkonu? 04 - Modified: 2024-07-12 12:28:34 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: ESG v digitálnom marketingu 05 - Modified: 2024-06-12 10:51:18 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Pozornosť je najcennejší artikel. Ako ju dosiahnuť?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 11:11