Spomínate si na začiatky PR na Slovensku? Kedy to bolo a aké to boli časy z hľadiska komunikácie a vzťahov s verejnosťou?
Začiatky a vývoj skutočných public relations na Slovensku možno datovať do obdobia krátko po zamatovej revolúcii v roku 1989. S demokraciou sme získali aj slobodné médiá, rozšírilo sa ich spektrum a novokreaované štátne organizácie si veľmi rýchlo uvedomili potrebu pravidelne a otvorene informovať o svojich aktivitách smerom k verejnosti. Ján Čomaj, Juraj Vereš a Ivan Žáry sformovali prvý Tlačový a informačný odbor vlády. Vznikli tiež prvé monitoringové agentúry. Ivan Žáry v roku 1992, po odchode z vládnych služieb, založil prvú PR agentúru na Slovensku – ProPublicum. V úvode 90-tych rokov, keď prichádzali do krajiny zahraniční investori a ich kultúra rozvoja vzťahov k verejnosti, vytvorili sa podmienky pre vznik prvých PR agentúr na Slovensku.
Boli ste pri tom už aj vy? Aké boli vaše začiatky?
V tom období som bol súčasťou tímov, ktoré rozbiehali súkromné rozhlasové vysielanie na Slovensku. Najprv vo Fun Rádiu a neskôr v Rádiu Twist. Popritom som produkoval rôzne technologické relácie pre Slovenskú televíziu a súkromné televízne stanice. Moje prvé kontakty s PR v teoretickej rovine boli ešte na univerzite a neskôr na strane médií, kde som vďaka agentúram ako ProPublicum, Media In, AMI Communication alebo Donath získaval čerstvé informácie najmä z oblasti technológií. V úvode 90-tych rokov, v tom čase ešte v Československu, pôsobilo na našom trhu aj viacero agentúr z Čiech, ako napríklad už spomínaný Donath.
Čo vás viedlo k tomu, že ste začali podnikať v PR brandži?
Koncom 90-tych rokov som dostal príležitosť pracovať na strane reklamnej agentúry pre svetové korporácie ako Microsoft, alebo HP. Niekedy v tom čase ma začal viac fascinovať svet PR, pretože jeho zásah publika je veľmi široký a zároveň ide výrazne do hĺbky problémov. Microsoft napríklad neinvestoval obrovské financie do reklamy, ale mal vždy prepracované svoje PR. Komunikoval a doteraz komunikuje k cieľovým skupinám ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.