StoryEditor

ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete?

18.02.2025, 13:03
  • Niekedy pripomína Columbovu ženu. Všetci o nej hovoria, ale nikto ju nevidel. A tak sme sa na humor v reklame pýtali expertov agentúr združených v ADMA. 
  • Je humor dôležitou ingredienciou reklamy?
  • Pre ktoré značky je vhodný a ktorým ho, naopak, neodporúčate?
  • Ako premýšľate nad hranicou medzi vtipom, trápnosťou a brand safety? 
image

Daniela Marušková, CMO, ui42

Daniela Marušková

CMO

ui42

O áno, viac humoru do našich reklám! Vtip je korenie, ktoré pomáha vytvárať pozitívne väzby na značku a buduje pozitívnu emóciu. Hranica je individuálna; šírka závisí od positioningu značky, hĺbka od prijímateľov. Humor treba prispôsobiť publiku a mať istotu, že vtip bude pochopený. Neexistuje značka, ktorá by si nemohla dovoliť trochu humoru. Príkladom sú doťahovačky Audi a BMW, Volvo s van Dammom či Ikea na Slovensku.

image

Jakub Kováč, Strategy Director, ZARAGUZA

Radka Honzova
Jakub Kováč

Strategy Director

ZARAGUZA

Humor je pre reklamu dôležitý, treba však brať do úvahy viacero rovín: reklama nie je entertainment ani umenie, je to biznis, a tak by sme mali používať humor ako nástroj, ktorý slúži komunikačným cieľom. Ďalej je dôležité si uvedomiť, o aké médium ide a aká je očakávaná frekvencia zobrazenia, keďže opakovaný vtip nie je vždy zábavný.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 02 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 03 - Modified: 2023-11-10 10:35:02 - Feat.: - Title: ADMA názor: Juniori a seniori si v agentúrach (ne)rozumejú 04 - Modified: 2023-10-16 08:30:34 - Feat.: - Title: ADMA názor: Značky majú svoje taktiky na brand safety, výber médií aj blacklist stránok 05 - Modified: 2023-08-02 06:57:26 - Feat.: - Title: Ktoré dáta rozhodujú pri výbere influencera? A prečo je stále najdôležitejší prirodzený obsah? (anketa Stratégií s členmi ADMA)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 10:06