StoryEditor

ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete?

18.02.2025, 13:03
  • Niekedy pripomína Columbovu ženu. Všetci o nej hovoria, ale nikto ju nevidel. A tak sme sa na humor v reklame pýtali expertov agentúr združených v ADMA. 
  • Je humor dôležitou ingredienciou reklamy?
  • Pre ktoré značky je vhodný a ktorým ho, naopak, neodporúčate?
  • Ako premýšľate nad hranicou medzi vtipom, trápnosťou a brand safety? 
image

Daniela Marušková, CMO, ui42

Daniela Marušková

CMO

ui42

O áno, viac humoru do našich reklám! Vtip je korenie, ktoré pomáha vytvárať pozitívne väzby na značku a buduje pozitívnu emóciu. Hranica je individuálna; šírka závisí od positioningu značky, hĺbka od prijímateľov. Humor treba prispôsobiť publiku a mať istotu, že vtip bude pochopený. Neexistuje značka, ktorá by si nemohla dovoliť trochu humoru. Príkladom sú doťahovačky Audi a BMW, Volvo s van Dammom či Ikea na Slovensku.

image

Jakub Kováč, Strategy Director, ZARAGUZA

Radka Honzova
Jakub Kováč

Strategy Director

ZARAGUZA

Humor je pre reklamu dôležitý, treba však brať do úvahy viacero rovín: reklama nie je entertainment ani umenie, je to biznis, a tak by sme mali používať humor ako nástroj, ktorý slúži komunikačným cieľom. Ďalej je dôležité si uvedomiť, o aké médium ide a aká je očakávaná frekvencia zobrazenia, keďže opakovaný vtip nie je vždy zábavný.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Kvalitný, AI-optimalizovaný obsah je kľúčom k viditeľnosti značky 02 - Modified: 2025-10-03 13:49:24 - Feat.: - Title: ADMA názor: Základom omnichannel je poznanať svojho zákazníka 03 - Modified: 2025-09-03 10:27:52 - Feat.: - Title: AI v testovaní reklamy: nástroj budúcnosti, no stále pod dohľadom človeka 04 - Modified: 2025-08-15 07:00:00 - Feat.: - Title: ADMA NÁZOR: Špeciálky. Ktoré stoja za našu pozornosť? 05 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. december 2025 12:55