StoryEditor

ADMA názor: Kvalitný, AI-optimalizovaný obsah je kľúčom k viditeľnosti značky

03.12.2025, 09:00
Autor:
redred
  • Čo majú značky robiť, ak chcú byť súčasťou vyhľadávania? Ako inovovať svoje prístupy v ére nových pravidiel, ktoré prináša AI, SEO, GEO a AI overview?
  • Odborníci z digitálnych agentúr združených v ADMA radia:
  • Kvalitný a štruktúrovaný obsah je kľúčový – musí byť jasný, odborný, systematicky usporiadaný a optimalizovaný tak, aby bol čitateľný pre používateľov aj AI systémy.
  • Budovanie dôveryhodnosti a digitálnej autority – značky musia ukazovať reálnu expertízu, autentické údaje, recenzie a osobnú prítomnosť.
  • Optimalizácia pre AI a používateľský zámer – obsah musí zodpovedať otázkam používateľov a byť prispôsobený novým AI mechanizmom vyhľadávania).
image

Barbora Lachová

Zaraguza
Barbara Lachová
Media Strategy Lead
Zaraguza

Videá sú jedným z najcitovanejších zdrojov pre AI overviews. Značky by mali preto vytvoriť videá pre kľúčové produkty či témy, zmapovať quest-level otázky a tvoriť videoobsah, ktorý im nejasne odpovedá. Videá majú byť doplnené o titulky a transkripty, štruktúrované kapitoly, označené Schema VideoObject a integrované na web, YouTube, spracované na TikTok alebo Instagram. Tak sa zvýši šanca, že ich AI odporučí priamo vo výsledkoch vyhľadávania.

image

Marek Kuzmiak

Marek Kuzmiak
Digital Strategist
Istropolitana Ogilvy

AI overview je pre zákazníkov nová homepage. Ak vás tam AI nevie zaradiť do odpovede, v očiach ľudí v podstate neexistujete. Značky preto musia tvoriť jasný a štruktúrovaný obsah (FAQ, návody, lokálne dáta) a budovať aj brand, aby ich systém spomenul. My to už druhý rok testujeme na vlastnom AI nástroji (Big Dharma), ktorý pri rovnakom rozpočte často prináša dvojnásobné výsledky.

image

Michal Valek

Publicis Groupe Slovakia
Michal Valek
PPC Teamleader
Publicis Groupe Slovakia

Značky by mali myslieť komplexne: dodržiavať základné SEO princípy a zároveň tvoriť hodnotný obsah, ktorý jasne odpovedá na potreby používateľov. Kľúčom je systematicky budovať svoju online autoritu a dôveryhodnosť. Obsah by mal byť v súlade s E-E-A-T, orientovaný na ľudí a zároveň optimalizovaný aj pre AI. Sledujte vývoj svojich implementácií, využívajte dáta dostupné z AI Overview a nebojte sa experimentovať.

image

Pavol Helc, SEO Teamleader, Invelity

...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-03 13:49:24 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Základom omnichannel je poznanať svojho zákazníka 02 - Modified: 2025-09-03 10:27:52 - Feat.: 0 - Title: AI v testovaní reklamy: nástroj budúcnosti, no stále pod dohľadom človeka 03 - Modified: 2025-06-03 07:00:57 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Sú syntetické dáta v marketingu príležitosť, riziko alebo ďalšia hype vlna? 04 - Modified: 2025-05-13 08:06:18 - Feat.: 0 - Title: ADMA NÁZOR: Dobre nastavený marketing pomôže krízu nielen prežiť, ale aj vyjsť z nej ako víťaz 05 - Modified: 2025-03-11 11:26:16 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Transakčná daň predraží nákup reklamy o tisíce eur 06 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete?
01 - Modified: 2025-10-03 13:49:24 - Feat.: - Title: ADMA názor: Základom omnichannel je poznanať svojho zákazníka 02 - Modified: 2025-09-03 10:27:52 - Feat.: - Title: AI v testovaní reklamy: nástroj budúcnosti, no stále pod dohľadom človeka 03 - Modified: 2025-08-15 07:00:00 - Feat.: - Title: ADMA NÁZOR: Špeciálky. Ktoré stoja za našu pozornosť? 04 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete? 05 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 09:02