„Montessori detská izba“, „kapsulový šatník na zimu“, „dizajn malej kúpeľne“ – aj takéto kľúčové slová sa bežne zadávajú do vyhľadávania na platforme Pinterest. Sympatická sociálna sieť je čoraz populárnejším vizuálnym vyhľadávacím nástrojom pre kreatívnych či zvedavých jedincov a firmy. Je to taký „Google estetična“. Hovorí sa o ňom aj ako o mieste, na ktorom si môžeme vytvárať svoju budúcnosť. V predstavách, no následne aj s možnosťou pretavenia do reality.
Platforma na zdieľanie obrázkov a videí umožňuje objavovať originálne inšpirácie, nápady, ale dnes už bežne aj značky a produkty, ktoré si môže používateľ hneď aj zakúpiť. A vôbec mu pritom neprekáža, že ho na nákup nalákala reklama. Pinterest sa tak z komunikačného nástroja mení aj na efektívny predajný priestor, na ktorom zákazníci nakupujú s radosťou a zámerne, no za podmienky, že značky dodržiavajú príjemnú vizualitu a nápaditosť, ktoré si platforma tak chráni. Kým výhody Pinterestu ako komunikačného nástroja chápu firmy na Slovensku pomaly, ale iste čoraz lepšie, jeho obchodný potenciál stále len objavujú.
Inšpirácia aj predaj
Pinterest, ktorý bol pôvodne spustený v roku 2010 a na Slovensku bol dostupný v roku 2012, sa stal obľúbenou online sociálnou platformou. Hovoríme dnes o malom vizuálnom digitálnom vesmíre s 537 miliónmi aktívnych používateľov mesačne a s približne 1,5 miliardy nápadov – pinov uložených každý týždeň. Navyše, tieto piny sú rozmiestnené na viac ako 4 miliardách násteniek. Bez ohľadu na to, čo hľadáte, na Pintereste sa určite nájde niečo pre vás.
„Poslaním Pinterestu je priniesť každému inšpiráciu na vytvorenie života, ktorý miluje. Ľudia prichádzajú na Pinterest, aby hľadali nápady, inšpiráciu a aby aj nakúpili. 97 percent vyhľadávaní na Pintereste sú nebrandové kľúčové slová, ale aj napriek tomu 80 percent ľudí objaví každý týždeň novú značku, respektíve produkt,“ hovorí Dávid Šerfözö, Client Partner pre Pinterest v Aleph Group.
Sieť žien
Rôznorodý obsah tvoria módne tipy, recepty, postupy výroby, projekty, interiérový dizajn, cestovanie či kozmetické tipy alebo rady o výchove a rodičovstve. Pinterest má schopnosť osloviť používateľov v každej vekovej kategórii a v každej nákupnej fáze. „Funguje tu tzv. full funnel, čiže zásah používateľov od vytvárania a budovania povedomia cez rozhodovaciu fázu až k samotným nákupom/konverziám. Veľkou výhodou pre značky je, že tu nikoho nevyrušujú, ale inšpirujú,“ vysvetľuje potenciál Pinterestu Dá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.