StoryEditor

ADMA názor: UGC ako tajná zbraň na posilnenie značky s publikom

28.04.2025, 08:37
  • User generated content je v marketingu stále pomerne novou témou. Značky s ním však už experimentujú a zaraďujú ho do svojich kampaní.
  • Expertov digitálnych agentúr združených v ADMA sme sa opýtali, pre aké typy značiek je vhodný user generated content a aké sú jeho plusy a mínusy:
  • Výhody sú autentickosť a nákladová efektívnosť, no výzvou môže byť kontrola kvality obsahu.
  • Najlepšie sa UGC osvedčil pri beauty značkách, fitnes, cestovaní, jedle či niche segmenoch.
  • UGC je pre značku kredit, že produkt je kvalitný a ľudia sa s ním radi spájajú.
image

Roman Helt

Roman Helt
Performance Marketing Director
ui42

V ui42 roky hovoríme, že recenzie sú dôležitým aspektom vplývajúcim na konverzný pomer. Recenzie reálnych používateľov sú základným UGS contentom, ktorý odporúčame pre našich klientov. Využívame ho najmä v segmente, kde autentický obsah od používateľov zvyšuje dôveryhodnosť a angažovanosť. Výhody sú autentickosť a nákladová efektívnosť, no výzvou môže byť kontrola kvality obsahu. Celkovo UGC obohacuje kampane o reálne skúsenosti zákazníkov, čo posilňuje vzťah medzi značkou a jej publikom.

image

Thalia Earl

Thalia Earl
Social Media Specialist
Elite/Monday Lovers

Ľudia majú tendenciu viac veriť obyčajným ľuďom, ale v prípade moderného UGC to tak úplne nemusí byť. Dnes tým označujeme paid tvorcov, pri ktorých je dôležité klásť dôraz na autenticitu, aby komunikácia nepôsobila ako teleshopping. Pri klientovi Fresh Corner, s ktorým sme vytvorili aj vlastný template, využívame UGC prezdieľaním stories. Pri 365.bank spolupracujeme s tvorkyňou obsahu na TikTok profile, ale začíname pripravovať aj employee-generated-content, čo je aktuálnym trendom pri HR.

image

Monika Farkašová

Monika Farkašová
Strategička
Triad

Iba máloktoré značky kvalitne pracujú s UGC obsahom a zároveň platí, že nie každej značke sa práca s takýmto obsahom hodí. Ak je cieľom značky budovať autenticitu a zároveň nemá veľké budgety, UGC je z môjho pohľadu najefektívnejšou stratégiou. Zároveň platí, že UGC sa najľahšie získava pre segmenty, v ktorých sa prirodzene tvoria komunity. Nám sa najviac vypláca pri beauty značkách a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-18 12:06:25 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Reklama potrebuje humor. Ako s ním pracujete? 02 - Modified: 2025-01-15 10:11:12 - Feat.: 0 - Title: ADMA NÁZOR: Najväčšou výzvou digitálnych agentúr je AI. Tí, čo ju ovládajú, majú náskok 03 - Modified: 2024-12-05 09:12:32 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Social media manager musí byť majster v multitaskingu. Točí, strihá, vymýšľa a ešte aj sleduje trendy 04 - Modified: 2024-10-02 13:05:10 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Zmenia TikTok Ads pravidlá hry? Môže pribudnúť kvalitná kreatíva aj nuda 05 - Modified: 2024-09-18 07:43:39 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: Aký je ideálny pomer medzi investíciami do značky a výkonu? 06 - Modified: 2024-07-12 12:28:34 - Feat.: 0 - Title: ADMA názor: ESG v digitálnom marketingu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2025 08:38