StoryEditor

Accounti. Multifunkční chameleóni či stavitelia mostov?

06.05.2025, 09:15
  • Account manager/ka je osobou, ktorej klient volá, keď má problém, a ktorá ho v agentúre pozná najlepšie.
  • Vzťah account manager/ka – klient je ten, ktorý často určuje náladu, s akou sa agentúry do kampaní púšťajú a s akou ich spolu s klientmi uzatvárajú.
  • Dobrý account je pre klienta v prvom rade partnerom, je jeho pravou rukou – pozná ho, vie odhadnúť jeho preferencie.
  • Klienti sa však často môžu cítiť vylúčení z procesu. Úlohou accountov je zmierniť tieto obavy a vytvoriť medzi klientom s agentúrou vzťah.
  • Byť accountom v agentúre je výborná škola s dôrazom na multitasking, odolnosť a kreativitu. 
  • Základným predpokladom dobrého accounta je jasná, efektívna a sebavedomá komunikácia.

Digitálna, fullservisová, mediálna, reklamná či PR agentúra. V každej z nich nájdeme viaceré príbuzné pracovné pozície s veľmi podobnou pracovnou náplňou, ktorú odlišujú len mierne nuansy s ohľadom na typ agentúry, o ktorej hovoríme. V každej z agentúr je dnes neoddeliteľnou súčasťou skladačky account management. Sústrediť sa však chceme najmä na jednu entitu, ktorou je account manager.

Osoba, ktorá pôsobí ako most medzi klientom a agentúrou. Vzájomne ich prepája, má schopnosť posilňovať alebo, v niektorých nešťastných prípadoch, oslabiť ich vzájomný vzťah, na pravidelnej báze a veľmi kontaktne pomáha klientovi naplniť jeho očakávania, predvídať jeho potreby, poznať ho lepšie, ako sa pozná on sám. Práve to od neho očakáva klient, ktorý často hľadá pomoc v odbornosti agentúry, a často na to míňa aj pomerne vysoké budgety.

„Dobrý vzťah accounta s klientom je pridaná hodnota každej spolupráce. Určite je tu potrebná aj istá dávka chémie, ktorá buď zafunguje, alebo nie. V širšom kontexte však takýto vzťah potvrdzuje, že klient vie, že sa na agentúru môže na sto percent spoľahnúť. Že ho account pozná a mnohokrát dokáže predvídať či navrhnúť, čo by bolo pre toho konkrétneho klienta najvhodnejšie, hoc aj mimo zadania. Dobrý account je pre klienta v prvom rade partnerom. Ideálny stav je, ak je account pravou rukou klienta – pozná ho, vie odhadnúť jeho preferencie –, to je veľakrát obrovská pridaná hodnota nielen pre klienta, aj pre celý kreatívny proces, teda aj pre celý tím,“ ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:26:19 - Feat.: 0 - Title: Agentúry hľadajú cesty, ako prilákať talenty do reklamy. Potrebujú aj udržať krok s technológiami (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-07-02 09:27:11 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií) 03 - Modified: 2025-04-22 07:05:55 - Feat.: 0 - Title: V reklame vládne stagnácia, zdržanlivosť. Máloktorá agentúra vám povie, že sa má perfektne 04 - Modified: 2025-04-04 08:22:19 - Feat.: 0 - Title: Každý "hiring" je tak trochu risk
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 09:28