Digitálna, fullservisová, mediálna, reklamná či PR agentúra. V každej z nich nájdeme viaceré príbuzné pracovné pozície s veľmi podobnou pracovnou náplňou, ktorú odlišujú len mierne nuansy s ohľadom na typ agentúry, o ktorej hovoríme. V každej z agentúr je dnes neoddeliteľnou súčasťou skladačky account management. Sústrediť sa však chceme najmä na jednu entitu, ktorou je account manager.
Osoba, ktorá pôsobí ako most medzi klientom a agentúrou. Vzájomne ich prepája, má schopnosť posilňovať alebo, v niektorých nešťastných prípadoch, oslabiť ich vzájomný vzťah, na pravidelnej báze a veľmi kontaktne pomáha klientovi naplniť jeho očakávania, predvídať jeho potreby, poznať ho lepšie, ako sa pozná on sám. Práve to od neho očakáva klient, ktorý často hľadá pomoc v odbornosti agentúry, a často na to míňa aj pomerne vysoké budgety.
„Dobrý vzťah accounta s klientom je pridaná hodnota každej spolupráce. Určite je tu potrebná aj istá dávka chémie, ktorá buď zafunguje, alebo nie. V širšom kontexte však takýto vzťah potvrdzuje, že klient vie, že sa na agentúru môže na sto percent spoľahnúť. Že ho account pozná a mnohokrát dokáže predvídať či navrhnúť, čo by bolo pre toho konkrétneho klienta najvhodnejšie, hoc aj mimo zadania. Dobrý account je pre klienta v prvom rade partnerom. Ideálny stav je, ak je account pravou rukou klienta – pozná ho, vie odhadnúť jeho preferencie –, to je veľakrát obrovská pridaná hodnota nielen pre klienta, aj pre celý kreatívny proces, teda aj pre celý tím,“ ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.