StoryEditor

Accounti. Multifunkční chameleóni či stavitelia mostov?

06.05.2025, 09:15
  • Account manager/ka je osobou, ktorej klient volá, keď má problém, a ktorá ho v agentúre pozná najlepšie.
  • Vzťah account manager/ka – klient je ten, ktorý často určuje náladu, s akou sa agentúry do kampaní púšťajú a s akou ich spolu s klientmi uzatvárajú.
  • Dobrý account je pre klienta v prvom rade partnerom, je jeho pravou rukou – pozná ho, vie odhadnúť jeho preferencie.
  • Klienti sa však často môžu cítiť vylúčení z procesu. Úlohou accountov je zmierniť tieto obavy a vytvoriť medzi klientom s agentúrou vzťah.
  • Byť accountom v agentúre je výborná škola s dôrazom na multitasking, odolnosť a kreativitu. 
  • Základným predpokladom dobrého accounta je jasná, efektívna a sebavedomá komunikácia.

Digitálna, fullservisová, mediálna, reklamná či PR agentúra. V každej z nich nájdeme viaceré príbuzné pracovné pozície s veľmi podobnou pracovnou náplňou, ktorú odlišujú len mierne nuansy s ohľadom na typ agentúry, o ktorej hovoríme. V každej z agentúr je dnes neoddeliteľnou súčasťou skladačky account management. Sústrediť sa však chceme najmä na jednu entitu, ktorou je account manager.

Osoba, ktorá pôsobí ako most medzi klientom a agentúrou. Vzájomne ich prepája, má schopnosť posilňovať alebo, v niektorých nešťastných prípadoch, oslabiť ich vzájomný vzťah, na pravidelnej báze a veľmi kontaktne pomáha klientovi naplniť jeho očakávania, predvídať jeho potreby, poznať ho lepšie, ako sa pozná on sám. Práve to od neho očakáva klient, ktorý často hľadá pomoc v odbornosti agentúry, a často na to míňa aj pomerne vysoké budgety.

„Dobrý vzťah accounta s klientom je pridaná hodnota každej spolupráce. Určite je tu potrebná aj istá dávka chémie, ktorá buď zafunguje, alebo nie. V širšom kontexte však takýto vzťah potvrdzuje, že klient vie, že sa na agentúru môže na sto percent spoľahnúť. Že ho account pozná a mnohokrát dokáže predvídať či navrhnúť, čo by bolo pre toho konkrétneho klienta najvhodnejšie, hoc aj mimo zadania. Dobrý account je pre klienta v prvom rade partnerom. Ideálny stav je, ak je account pravou rukou klienta – pozná ho, vie odhadnúť jeho preferencie –, to je veľakrát obrovská pridaná hodnota nielen pre klienta, aj pre celý kreatívny proces, teda aj pre celý tím,“ ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-25 08:36:39 - Feat.: 0 - Title: Agentúry hľadajú cesty, ako prilákať talenty do reklamy. Potrebujú aj udržať krok s technológiami (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-04-22 10:19:57 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií) 03 - Modified: 2025-04-22 07:05:55 - Feat.: 0 - Title: V reklame vládne stagnácia, zdržanlivosť. Máloktorá agentúra vám povie, že sa má perfektne 04 - Modified: 2025-04-04 08:22:19 - Feat.: 0 - Title: Každý "hiring" je tak trochu risk
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. máj 2025 10:06