Tatiana Bača je account directorkou MUW Saatchi & Saatchi. Už desať rokov pracuje pre jedného z najväčších a aj najnáročnejších zadávateľov - Slovak Telekom. Úspechy ich spoločných kampaní na domácej aj zahraničnej scéne jej za rok 2024 priniesli v hodnotení Agentúry roka titul TOP ACCOUNT DIRECTOR. Rozprávali sme sa o tom, aká je z jej pohľadu úloha dobrého accounta a čo vie priniesť do vzájomnej spolupráce klient + agentúra.
Ako vnímate pozíciu account manažéra v reklamnej agentúre? Čo sú hlavné úlohy, ktoré zabezpečujete?
Accounta vnímam ako dôležitú spojku medzi klientom a agentúrou – je lídrom projektov a zároveň rovnocenným partnerom pre obe strany. Ako account director sa do hĺbky jednotlivých projektov zapájam podľa potreby, pričom mojou hlavnou úlohou je mať prehľad o všetkom, vedieť zasiahnuť tam, kde to situácia vyžaduje, a zabezpečiť čo najplynulejší workflow v tíme.
Ktoré sú podľa vás kľúčové schopnosti, ktoré musí mať dobrý account?
Ak beriem ako samozrejmosť, že ide o človeka so zvládnutými procesmi a prehľadom v marketingu, povedala by som, že dobrý account manažér by mal byť organizovaný, zodpovedný a schopný pohotovo reagovať na nečakané situácie – pretože univerzálne riešenia jednoducho neexistujú. Vie vniesť poriadok aj do chaosu, efektívne riadiť očakávania a ustáť tlak, stres či rôzne emócie a nálady. Dokáže vyvážiť protichodné požiadavky, zachovať si nadhľad v napätých momentoch. Zároveň sa vie poučiť z chýb a priznať si ich.
Zostáva vám 77% na dočítanie.