StoryEditor

Dobrý account = spokojný klient. Ale ak agentúra nefunguje dobre, nezachráni to ani skvelý account manažér

09.05.2025, 10:04
  • Ako veľmi je pre klientov dôležitá kvalita account manažéra? Pýtali sme sa zástupcov top zadávateľov. 
  • Marek Kopča z Hyundai si myslí, že dôležitosť account managera rastie priamo úmerne s náročnosťou a komplexnosťou zadaní.
  • Podľa Miroslavy Schneider zo SLOVNAFTu by accout manager mal vedieť dokázať správne tlmočiť požiadavky klienta, a zároveň realisticky zhodnotiť možnosti agentúrneho tímu.
  • Marek Kravjar z BILLA Slovensko si myslí, že accout manager musí spĺňať desať základných bodov...
  • Marta Cesnaková zo Slovenskej sporiteľne vyhodnocuje, že account je pre nich jeden z najkľúčovejších členov agentúrneho tímu.

 

image

Matej Štepianský

Matej Štepianský
PR špecialista
Dôvera

Schopnosti account manažéra sú pre úspech projektu kľúčové. Rovnica platí, bezpochyby. Zároveň však platí, že account manažér bez potrebných zručností môže pokaziť aj veľa dobrých vecí. Rovnako platí aj to, že ak agentúra nefunguje dobre, nezachráni to ani skvelý account manažér.

image

Dobrý account vie priniesť poriadok do chaosu

 

image

Marek Kopča

Marek Kopča
Marketing & PR Director
Hyundai

Dôležitosť account managera rastie priamo úmerne s náročnosťou a komplexnosťou zadaní. Moja skúsenosť je taká, že kým o víťazstvách v tendroch väčšinou rozhoduje výkon kreatívcov či stratégov, celkovú kvalitu spolupráce má vo veľkej časti v rukách práve account. Z pohľadu mňa ako klienta predstavuje medzičlánok medzi nami a agentúrou. Od dobrého accounta očakávam, že sa orientuje v biznisových prioritách klienta, rozumie cieľom, ktoré má spolupráca s agentúrou prinášať, je výborným projektovým a people managerom. Account je v podstate tvárou agentúry, cez ktorú klient do veľkej miery vníma jej kvalitu ako celku. Stalo sa mi, že som musel požiadať agentúru o výmenu accounta. A, naopak, stalo sa mi aj to, že jednou z podmienok pokračovania spolupráce bol konkrétny account, ktorému som ako klient dôveroval. Je to nesmierne náročná pozícia, ktorú ja osobne veľmi rešpektujem.

image

Miroslava Schneider, externa komunikacia Slovnaft

Miroslava Schneider
externá komunikácia
SLOVNAFT

Spolupracujeme s viacerými agentúrami, ktoré si vyberáme v tendroch. Hoci o accountskom tíme hovoríme s agentúrou už v procese tendra, obvykle na tomto bode výsledok výberového procesu nestojí. Považujeme však za fér jasne sformulovať naše očakávania nielen na kreatívu, ale aj na procesy a rolu accounta. Potrebujeme,...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-25 08:36:39 - Feat.: 0 - Title: Agentúry hľadajú cesty, ako prilákať talenty do reklamy. Potrebujú aj udržať krok s technológiami (anketa Stratégií) 02 - Modified: 2025-04-22 10:19:57 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií) 03 - Modified: 2025-04-04 08:22:19 - Feat.: 0 - Title: Každý "hiring" je tak trochu risk 04 - Modified: 2025-05-07 08:24:48 - Feat.: 0 - Title: Dobrý account vie priniesť poriadok do chaosu 05 - Modified: 2025-01-23 09:46:13 - Feat.: 0 - Title: Klienti a agentúry často netušia čo sa deje na druhej strane, ako spolupracovať a dosiahnuť najlepší výsledok 06 - Modified: 2025-05-06 07:15:51 - Feat.: 0 - Title: Accounti. Multifunkční chameleóni či stavitelia mostov?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. máj 2025 10:06